رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 211041

روایتی از نقش عارف در رای اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی

ساعت24-سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نقش رییس این فراکسیون در مدیریت و هدایت فراکسیون امید و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را غیرقابل انکار دانست و گفت که این رای مجلس چراغ سبزی به دولت برای ترمیم کابینه در بخش‌های دیگر خواهد بود.

یسی1
style="text-align:justify">بهرام پارسایی اظهار کرد: فراکسیون امید پس از معرفی سه وزیر پیشنهادی در قالب هیات رییسه شورای مرکزی و مجمع عمومی تشکیل جلسه داد و نهایتا یکپارچه از وزرای پیشنهادی اعلام حمایت کرد. همچنین تقسیم کاری در هیات رییسه فراکسیون با درایت آقای عارف انجام شد و همه اعضای فراکسیون به عنوان موافق سه وزیر پیشنهادی نام‌نویسی کردند.

وی افزود: هیات رئیسه فراکسیون تیمی را مامور هماهنگی داخل صحن کردند و نوعی تعامل بین فراکسیونی صورت گرفت که نوبت برخی اعضای فراکسیون برای سخنرانی در موافقت با وزرا به افرادی خارج از فراکسیون واگذار شد که تعامل بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم شیراز با اشاره به نقش نمایندگان زن در جلسه رای اعتماد یادآور شد: خانم‌های نماینده در موافقت با وزرای پیشنهادی ثبت نام کرده اگرچه تنها یکی از آن‌ها توانست سخنرانی کند چرا که شش نفری که در موافقت با سه وزیر سخنرانی کردند به قید قرعه انتخاب شده بودند.

وی ادامه داد: ما پیش‌بینی می‌کردیم برخی افراد بخواهند جو حاکم بر مجلس را سیاسی کنند لذا چینش ما به نحوی بود که افراد بتوانند جوابگوی سیاسی‌کاری مخالفین باشند. خوشبختانه تعامل خوبی در فراکسیون از ارکان مختلف ریاست، هیات رییسه، شورای مرکزی و تک تک اعضا انجام شد و تعامل بین فراکسیونی به خوبی مدیریت شد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیش‌بینی‌ها در مورد عدم رای آوری دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهاد آموزش پرورش تصریح کرد: خوشبختانه دیدیم که نتیجه چیز دیگری شد و این پیغام به جامعه داده شد که مجلس به دنبال ایجاد فضای آرامش و عقلانیت است و وارد جو سیاسی و احساسی نمی شود و اگرچه برخی افراد به ناحق افتراهایی به وزرا مخصوصا آقای دانش آشتیانی وارد کردند که کذب محض بود و تنها می خواستند بر آن موج سواری کنند. نفس این کار غلط و ناپسند است اما به هر حال ثابت شد که این حناها در مجلس دهم رنگی ندارد.

پارسایی اضافه کرد: این درایت آقای روحانی بود که سه وزیری که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نهم نشده بودند مجددا در مجلس دهم معرفی شدند و توانستند از این مجلس رای اعتماد بگیرند. در واقع این پیام آشکاری به مردم بود که مجلس دهم کاملا متفاوت از مجلس نهم است و این نمایندگان منافع ملی را به منافع حزبی و سیاسی ترجیح می‌دهند. در واقع نشان داده شد که مجلس دهم برنامه محور است و به برنامه وزرا بیشتر دقت می کند تا اینکه بخواهد سیاسی کاری کند و یا زدن برخی انگ‌ها و اتهامات جو مجلس را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر مدیریت شخصیتی مثل آقای عارف نبود فراکسیون امید نمی‌توانست این‌گونه موفق عمل کند و اگر فردی بخواهد نقش ایشان را در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت کمرنگ کند بی انصافی و کم لطفی کرده است. نقش آقای عارف در انتخابات سال ۹۲ غیرقابل انکار است. ایشان در انتخابات مجلس دهم به ویژه در مرحله دوم هم نقش موثری ایفا کردند و به همین نسبت نقش ایشان در مدیریت فراکسیون امید هدایت و حفظ انسجام آن غیرقابل انکار است.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی را چراغ سبزی به دولت عنوان و خاطرنشان کرد: این سه وزارتخانه که وزرای آن‌ها توانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند چالشی‌ترین بخش کابینه هستند لذا آقای رییس جمهور برای ترمیم کابینه در سایر بخش‌ها با هیچ چالشی مواجه نخواهد بود و دغدغه‌ای در این زمینه نخواهد داشت.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها