رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 211389

کاهش سن ابتلا به سرطان رورده بزرگ درایران

ساعت 24-رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران به شیوع سرطان روده در کشور اشاره کرد و گفت: سن ابتلا به سرطان کولون ( روده بزرگ ) در کشور کاهش یافته است.

سرطان
رسول عزیزی در دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری افزود:هرچند این بیماری باید در سنین بالا (60 سال به بالا) بروز کند اما در بین افراد کمتر از 30 سال هم مشاهده شده است.

وی اظهار کرد:هرچند آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما براساس بررسی های مقطعی و شواهد موجود، تعداد مبتلایان به این بیماری درکشور افزایش یافته است.

عزیزی با اشاره به اینکه علت قطعی این سرطان مشخص نیست، بیان کرد: به نظر می رسد که زمینه ارثی و بیماری های التهاب روده ای در بروز این سرطان موثر باشد.

رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران افزود که سرطان کولون (روده بزرگ) مقداری بیشتردرمردان مشاهده شده است.

وی به نقش تغذیه ناسالم در بروز این بیماری اشاره کرد وگفت:نحوه تغذیه ما ایرانی ها درسال های اخیر تغییر یافته و از غذاهای سنتی به سمت غذاهای آماده سوق پیدا کرده است.

عزیزی ادامه داد که در دو دهه پیش کمتر غذاهایی مانند پیتزا و فست فود مشاهده می کردیم و شاید این موضوع هم یکی از دلایل شیوع این بیماری در کشور باشد.

وی به وجود نداشتن آمار دقیق این بیماری اشاره کرد و از مسئولان حوزه بهداشت تقاضا کرد که اقدامات لازم در زمینه جمع آوری اطلاعات بیماران سرطانی روده بزرگ اعم از کشور و استانی به عمل آورند.

آخرین مباحث علمی روز در حوزه جراحی کولون و رکتوم، لاپاراسکوپی، جراحی هموروئید و روش ایلئوستومی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری از امروز ( 12 آبان ماه) با حضور بیش از 120 جراح و میهمانانی از کشورهای آلمان، ‌آمریکا و انگلیس در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد آغاز بکار کرد و تا 14 آبان به کار خود ادامه می دهد.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها