رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 211482

انتقاد نجفی به سخنان علم الهدی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان

ساعت24-محمدعلی نجفی، مشاور رئیس‌جمهوری، در روایتی دیگر از تخلف رخ‌ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان، عمده وام‌های فسادانگیز را مربوط به بانک سرمایه دانسته که مربوط به دولت قبل است.

محمد علی نجفی
laquo;نجفی که در جمع اعضای انجمن اسلامی معلمان کرمان سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: «کل دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان ۷۵۰۰ میلیارد است و حالا چگونه ممکن است هشت هزار میلیارد اختلاس شده باشد؟ اما عده‌ای با اغراض سیاسی به سراغ مقامات می‌روند و اطلاعات غلط می‌دهند و آن موقع است که امام‌جمعه مشهد در نماز جمعه می‌گوید از جیب هر فرهنگی ۹ میلیون برداشته‌اند. عمده وام‌های فسادانگیز بانک سرمایه در دولت قبل بوده که مشکوک‌الوصول هستند.

این روزنامه در ادامه به نقل از ایلنا نوشت: «محمدعلی نجفی تأکید کرده «همه اموال صندوق ذخیره فرهنگیان سر جایش است و اختلاسی صورت نگرفته؛ آموزش و پرورش در سه سال گذشته آن‌ طور که باید، نتوانست در دولت مؤثر باشد و رضایت فرهنگیان را جذب کند.»

آنچه در صندوق ذخیره فرهنگیان گذشته است

ماجرایی که در جریان صندوق رخ داده از روزی آغاز شد که زمزمه‌های استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر مستعفی آموزش‌وپرورش، در راهروهای مجلس شنیده شد. هم‌زمان با این زمزمه‌ها، نمایندگان مجلس دهم طرح تحقیق‌وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تصویب کردند. فانی یک روز بعد از آن شهاب‌الدین غندالی، رئیس سابق صندوق را از سمت خود عزل کرد. به فاصله چند روز از این رخداد، غندالی بازداشت شد و فانی هم از سمت خود استعفا داد. غندالی پس از احضار از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی - بانکی (ناحیه ۳۶) و تفهیم اتهام درباره پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. پیش‌تر، همسر و فرزند همسر غندالی و قائم‌مقام سابق بانک سرمایه که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است، بازداشت شده بودند.

در این فرآیند، برخی رقم تخلف رخ‌ داده در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان را هشت هزار میلیارد برآورد کرده بودند؛ تخلفی که دست‌ کم چهار هزار میلیارد تومان آن به سال ٨٦ تا ٩٢ مربوط می‌شود. این روایت محمود صادقی، نماینده مجلس بود. او شهریورماه دراین‌باره گفته بود میزان سه‌هزارمیلیاردو ٢٠٠ میلیون تومان تخلفات به صورت وام‌هایی بوده که به سه ‌نفر اعطا شده و بازگردانده نشده است. همچنین بخش دیگری از این تخلف هم به بانک سرمایه مربوط می‌شود. اگر چه نجفی پیش‌تر گفته بود بخش زیادی از تخلفات مربوط به دولت قبل است، با این‌ حال علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، گفته بود که در سال ٩٤، ٣٠ نفر وام‌های کلان گرفته‌اند که عودت داده نشده است که البته نجفی معتقد است اطلاعات غلطی به او داده‌اند. همان‌طورکه کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی معتقد است عده‌ای با اغراض سیاسی وارد این پرونده شده‌اند.»

شرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها