رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 211495

پیام جدید البغدادی منتشر شد؛ از خونشان دریا بسازید

ساعت24-موسسه رسانه ای «الفرقان» داعش، بامداد پنجشنبه، یک پیام صوتی جدید از ابو بکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، منتشر کرد.

ابوبکر البغدادی.jpg
style="text-align:justify">به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ابو بکر البغدادی، در این پیام که پس از یک سال وقفه با نام «این چیزی است که خدا و پیامبر به ما وعده داده اند» منتشر شده است، با ذکر شماری آیات و روایات دعوت کننده به صبر و پایمردی در راه تقویت دین، مدعی شد نبردهایی که داعش درگیر آنست، ایمان عناصر این گروه را هر چه بیشتر تقویت می کند.
او دربارۀ عملیات موصل گفت زمانی که «دنیای کفر» مشاهده کرد «ولایت نینوا پایگاه اسلام» شده است، جنگی را علیه آن به راه انداخت. او خطاب به مردم موصل نیز گفت که کوتاهی در مقابله با عملیات نیروهای عراقی، «نقض در دین داین داری» است.
البغدادی از گردان های انتحاری خود خواست به عمیات موصل پاسخ دهند، او خطاب به آنان گفت: «این نبرد شماست. روز کافران را شب گردانید و از خونشان دریا سازید».
سرکردۀ داعش از اهل سنت عراق هم خواست تا از احزاب سیاسی و رهبران خود دست بشکند و به داعش ملحق شوند. او مدعی شد که اهل سنت عراق به رغم «توهین ها و جنایت هایی» که دولت عراق در حق آنان روا می دارد، همچنان، در حال تماشا و ساکت اند.
البغدادی، در موضوع سوریه، هم مدعی شد روسیه و نظام اسد تلاش دارند حکومتی «نصیری» (علوی) تشکیل دهند. او مخالفان مسلح اسد را هم «مرتدانی» دانست که از خارج دستور می گیرند.
البغدادی از حامیان خود در عربستان نیز خواست تا نیروهای امنیتی، شاهزادگان، وزیران، اصحاب رسانه و نویسندگان را هدف حملات خود قرار دهند.
او با تهدید ترکیه، از سربازان خود خواست علیه این کشور دست به عملیات بزنند و تأکید کرد ترکیه «وارد دایرۀ جهاد» داعش شده است.
البغدادی با اشاره به کشته شدن ابو محمد العدنانی، سخنگوی پیشین، و ابو محمد الفاروق، وزیر جنگ پیشین داعش، تأکید کرد که «دولت» وی از مرگ هیچ یک از رهبرانش تأثیر نخواهتد پذیرفت؛ زیرا به افراد متکی نیست. به همین دلیل، سربازان آن راه را کامل خواهند کرد.
سرکردۀ داعش، همچنین، از نیروهایش خواست از سرزمین های تحت سیطره شان عقب نشینی نکنند. او این نیروها را از اختلاف های داخلی و رقابت بر سر به دست گرفتن فرماندهی بر حذر داشت.

این پیام که مدت آن بیش از سی دقیقه است و از سوی پایگاه های حامی داعش در اینترنت منتشر شده است، نخستین پیامی است که از هنگام آغاز عملیات آزادسازی موصل از سوی البغدادی منتشر شده است. به نظر می رسد هدف اصلی انتشار این پیام بالا بردن روحیۀ نیروهای داعش باشد؛ زیرا این گروه تروریستی در ماه های اخیر شاهد شکست های پیاپی و از دست رفتن بسیاری از مناطق تحت کنترل خود بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها