رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 211546

شاگردان کیروش در آستانه تاریخ‌سازی

ساعت 24- سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا در گزارشی به روند رو به پیشرفت ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی و رنکینگ این کنفدراسیون اشاره کرده است.

تمرین تیم ملی فوتبال
style="text-align:justify">در گزارش فیفا آمده است زمانی که سوت پایان بازی تیم‌های ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به صدا درآمد بازیکنان ایران و ۷۵ هزار هوادار حاضر در ورزشگاه آزادی شادمان از پیروزی‌شان ورزشگاه را ترک کردند.

۹ روز بعد ایرانی‌ها بار دیگر در حال جشن گرفتن بودند چرا که رنکینگ فیفا در ماه اکتبر منتشر شده بود و تیم ملی ۱۰ رده در این رنکینگ صعود کرده و به رده بیست و هفتم رسیده بود و کماکان در قاره آسیا رتبه نخست را در اختیار داشت. این رتبه بهترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا از سال ۲۰۰۶ بود وقتی که به رده ۱۹ جهان رسیدند، کمی پایین‌تر از بهترین رده‌شان در تاریخ که در سال ۲۰۰۵ به رده پانزدهم صعود کرده بودند.

برد یک بر صفر مردان کارلوس کی‌روش مقابل کره جنوبی تنها دلیل صعود آن‌ها در رنکینگ فیفا نبود چرا که آن‌ها یک هفته جلوتر در یک موفقیت قابل ذکر ازبکستان را در تاشکند شکست داده بودند.

در فاصله زمانی چند روز ایران که در حال حاضر صدرنشین گروه A است ۶ امتیاز حیاتی را به دست آورد، آن هم مقابل دو حریف سرسخت‌شان در این گروه. در این گروه ازبکستان و کره جنوبی رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

کی‌روش برای کره جنوبی که در سال ۲۰۰۲ به نیمه نهایی جام جهانی رسید و تاکنون ۹ بار به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی حاضر بوده احترام خاصی قایل است و به سایت فیفا می‌گوید بازی کردن مقابل آن‌ها یک چالش بزرگ بود و ما نکات زیادی از این بازی یاد گرفتیم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم در حالی که آن‌ها یک تیم با اعتبار زیاد پس از میزبانی یک دوره جام جهانی هستند و تیمی بزرگ با بازیکنانی بزرگ هستند.

کی‌روش معتقد است، با وجود صدرنشین بودن در گروه و صعود در رنکینگ فیفا هنوز راه زیادی برای تیم ملی باقیمانده است. او می‌گوید رقابت برای رسیدن به جام جهانی کماکان ادامه دارد. ما ۳ امتیاز برابر کره به دست آوردیم اما هنوز بردهای بیشتری نیاز داریم. این برد تنها یک قدم ما را به هدف‌مان نزدیک‌تر کرد.

مربی پرتغالی امیدوار است تیمش را به جام جهانی روسیه برساند. موفقیتی که او را تبدیل به نخستین مربی قهرمان ۳ دوره جام ملت‌های آسیا می‌کند که این تیم را برای دو بار متوالی به جام جهانی برساند.

اگرچه تیم ملی تاکنون در ۴ جام جهانی شرکت کرده اما آن‌ها نتوانسته‌اند هیچ وقت دو بار پشت سر هم در جام جهانی حاضر شوند. اگر آن‌ها در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) بتوانند به این هدف جامه عمل بپوشانند نسل کنونی بازیکنان ایران فصل جدیدی در تاریخ فوتبال ایران خواهند داشت.

کی‌روش در این رابطه می‌گوید ایران بازیکنان و مربیان با استعداد زیادی در طول سال‌های اخیر داشته است اما آن‌ها هیچ وقت نتوانسته‌اند دو بار پشت سر هم به جام جهانی صعود کنند. ماموریت من و رویای من این است که این کار را با ایران انجام دهم. اگر می‌خواهیم به این هدف برسیم باید اشتباهاتی که در گذشته مرتکب می‌شدیم را انجام ندهیم.

ایران در روز ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) در دیداری که دور رفت بازی‌های مقدماتی جام جهانی را برای تیم‌ها به پایان می‌رساند به مصاف سوریه می‌رود. اگر آن‌ها بتوانند چهارمین برد خود را در این مرحله کسب کنند موقعیت ایده‌آلی را برای خود در جدول گروه A ایجاد خواهند کرد، مخصوصا با توجه به این موضوع که از ۵ بازی باقیمانده این تیم ۳ بازی در تهران برگزار می‌شود.

کی‌روش پیش از این یک بار دیگر تاکید کرده بود که ایران در حال طی کردن یک مسیر مشخص است. او می‌گوید بازیکنان ما هر سال بهتر می‌شوند. زمانی که من کارم را در ایران شروع کردم ما تنها یک بازیکن در اروپا داشتیم اما در حال حاضر ۱۱ بازیکن ایرانی در تیم‌های ایرانی توپ می‌زنند.

سرمربی ایران همچنین گفت: ما باید به این سخت‌ کار کردن ادامه دهیم. اکنون زمان آن فرارسیده که به غیرممکن دست پیدا کنیم.

اگر کی‌روش و ایران بتوانند به این روند خوب خود ادامه دهند کمتر می‌توان در صعود آن ها در رنکینگ فیفا در سال‌های پیش رو شک کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها