رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 211648

ورود ایرباس‌ها ۳ ماه عقب افتاد

ساعت24-در حالی وزیر راه وعده "آخر پاییز" را برای ورود اولین سری از هواپیماهای ایرباس اعلام کرده بود که قائم مقام وی از ورود ۵ تا ۹ فروند هواپیما در اواخر امسال خبر داده است که نشان از تعویق سه ماهه در ورود هواپیمای نو ایرباس دارد.

هواپيماي ايرباس
وزیر راه و شهرسازی اواسط تیر امسال با اشاره به ادامه مذاکره با بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیما گفته بود: « توافقات در این زمینه بر اساس موعد زمانبندی که اعلام کرده‌ام، اجرایی می‌شود.

عباس آخوندی در پاسخ به سئوالی درباه زمان ورود هواپیماها به ایران نیز گفت:‌ «باور کنید قراداد خیلی خیلی خیلی پیچیده‌ای است و در خصوص زمان تحویل هواپیماها بنده تعیین کننده نیستم ولی کار را انجام می‌دهیم.»

حدود یکماه پس از این اظهارات، وزیر راه در خصوص زمان ورود هواپیماهای ایرباس گفته بود: « اواخر پاییز امسال در صورتی که مجوزهای لازم از سوی اوفک صادر شود، اولین سری از هواپیماهای ایرباس وارد کشور می‌شود.»

اما به نظر می‌رسد که ورود هواپیماهای ایرباس که آمریکا مجوز فروش 17 فروند از آن را به ایران صادر کرده با موانعی روبروست. چه آن که اخیرا قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از ورود 5 تا 9 فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور در اواخر سال جاری خبر داده، یعنی سه ماه دیرتر از زمان اعلام شده از سوی وزیر راه.

فخریه کاشان با اشاره به برنامه ورود هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور، تصریح کرد: این هواپیماها اواخر امسال وارد کشور می‌شود تا بتوانیم برای پروازهای قبل از عید و نوروز 96 از آنها استفاده کنیم.

وی البته ورود این تعداد هواپیما را منوط به رفع موانع اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به موانع موجود بر سر خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ دور از انتظار نخواهد بود که ورود هواپیماها به سال آینده موکول شود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها