رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 211689

همه نمایندگان باید در برابر قانون پاسخگو باشند

ساعت24- نخست وزیر ترکیه در اظهارات اخیر خود در خصوص دستگیری دو نماینده پارلمان طرفدار پ ک ک در این کشور، گفت: همه در برابر قانون یکی هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

وزیر امورخارجه ترکیه.jpg
به نقل از دیلی صباح، «بنعلی ایلدریم»، نخست وزیر ترکیه امروز طی سخنانی با اشاره به دستگیری دو تن از رهبران «حزب دموکراتیک خلق» و نماینده پارلمان این کشور که در پی حمایت از «پ ک ک» بازداشت شده اند، گفت که سیاستمدارانی هم که به شکلی دموکراتیک انتخاب شده اند از انجام وظایف قانونی خود مستثنی نیستند.

«ایلدریم» همچنین گفت که سران حزب دموکراتیک خلق هم باید مانند سایر نمایندگان (پارلمان) نسبت به تایید رسیدگی به پرونده ترورهای انجام شده توسط «پ ک ک» رای داده و آن را تایید کنند. مانند همان کاری که «مولود باهچلی»، رهبر «حزب جنبش ملی» انجام داد.
نخست وزیر ترکیه در پاسخ به خبرنگاران گفت که تنها تعداد کمی از ۵۵ نماینده (پارلمان) عضو «دموکراتیک خلق» این طرح را تایید کرده اند و مابقی هنوز این کار را انجام نداده و از انجام مسئولیت های قانونی خود طفره رفته اند.
وی همچنین با اشاره به کشته و زخمی شدن ۸ تن از شهروندان استان دیاربکر در پی دستگیری دو نماینده حزب دموکراتیک خلق گفت: آنهایی که از طریق دموکراتیک به قدرت رسیده اند، اما ترجیح می دهند از تروریسم حمایت کنند، مسلما باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
این درحالی است که «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتری خود از بازداشت دو رهبر حزب دموکراتیک خلق به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار تشکیل جلسه میان اعضای اتحادیه اروپا در آنکارا شده است.
مهر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها