رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 211835

طولانیترین سریال تاریخ تلویزیون کدام است؟

ساعت 24-با کلید خوردن فصل‌های ۲۹ و ۳۰ سریال انیمیشنی «سیمپسون‌ها»، ‌این پروژه رکورددار طولانی‌ترین سریال پخش شده از تلویزیون شد.

ورایتی نوشت: مجموعه کارتونی «سیمپسون‌ها» شروع ساخت دو فصل ۲۰ و ۳۰ از این مجموعه را اعلام کرد و به این ترتیب عنوان طولانی‌ترین سریال در تاریخ تلویزیون را به دست آورد.

با پخش سی‌امین فصل این انیمیشن طنز، ‌تعداد قسمت‌های آن به ۶۶۹ می‌رسد. این رکورد پیش از این از آنِ «دود تفنگ» سریالی وسترن بود که بین سال‌های ۱۹۵۵ و ۱۹۷۵، ‌۶۳۵ اپیزودی از آن به روی آنتن رفت.

اولین قسمت «سیمپسون‌ها» که در حال حاضر فصل بیست‌وهشتم آن پخش می‌شود، در سال ۱۹۸۹ با تهیه‌کنندگی «ال جین»، ‌ »مت گرونینگ» و «جیمز ال. بروکس» از شبکه «فاکس» پخش شد. این سریال انیمیشنی تاکنون ۳۲ جایزه «امی» و ۳۴ جایزه «آنی» کسب کرده و تالار مشاهیر هالیوود یک ستاره دارد.

به گزارش ایسنا، میانگین تعداد مخاطبان این برنامه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. کارگردان آن «مت گرونینگ» است. ماجراهای این مجموعه که طی ربع قرن پخش در آمریکا موفق به کسب جوایز متعددی شده، در شهری به نام «اسپرینگ‌فیلد» اتفاق می‌افتد. تا سال ۲۰۱۳ تعداد بخش‌های پخش‌شده این سریال از ۵۲۵ عدد عبور کرد و این برنامه را پربیننده‌ترین برنامه کمدی و پربیننده‌ترین برنامه کارتونی تاریخ آمریکا لقب داد. فصل بیست‌ونهم این سریال که طی سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ پخش می‌شود، ‌ شامل ۲۲ اپیزود است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها