رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 211987

زمینه سازی برای سفر مسوولان مصری به ایران

ساعت 24- روزنامه اینترنتی رای الیوم، با اشاره به سفر وزیر نفت مصر به عراق، یکی از اهداف این سفر را گشودن کانالهای ارتباطی با ایران و زمینه سازی برای سفر مسوولان مصری به تهران دانست.

style="text-align:justify">رأی الیوم روز شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: سفر وزیر نفت مصر به عراق برای تحقق 2 هدف اصلی صورت گرفت، نخست یافتن منابع جایگزین به جای نفت عربستان سعودی، پس از توقف کمکهای نفتی ماهانه عربستان به مصر، به دلیل نزدیک شدن مواضع قاهره به تهران و دمشق؛ و دوم گشودن کانالهای گفتگو و مذاکره با ایران از طریق عراق؛ با توجه به روابط نزدیک بغداد و تهران.
طارق الملا وزیر نفت مصر یکشنبه گذشته با همتای عراقی خود جبار اللعیبی در سفارت مصر دیدار و گفتگو کرد.
رأی الیوم به نقل از "منابع موثق" خاطرنشان کرد که سفر وزیر نفت به بغداد، زمینه ساز سفرهای مسؤولان مصری به تهران خواهد بود، و بعید نیست که وزیر نفت مصر در این سفر پیامی را به ایران از طریق دولت عراق بدهد.
این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که "سامح شکری" وزیر امورخارجه مصر در سپتامبر گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.
رأی الیوم تأکید کرد که هنوز مشخص نیست آیا وزیر مصری با مسؤولان ایرانی در بغداد دیدار کرده است یا خیر، ولی منابع موثق انجام چنین دیدارهایی را بعید ندانسته‌اند.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها