رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 212008

(تصاویر) ازبزرگترین اعدام جمعی در آمریکا تا پیرترین قهرمان بوکس جهان

ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ 15آبان مصادف با 5نوامبر رخ داده است مرور می کنیم.از محکومیت سیصد سرخپوست به اعدام که تنها 39 نفرشان حکمشان توسط لینکلن تایید می شود تا قهرمانی فورمن....

اعدام جمعی در آمریکا
trong>بزرگترین اعدام دست جمعی در آمریکا

در سال 1862 در مینه سوتای آمریکا سیصد سرخپوست متهم شدند در حمله به مهاجران انگلیسی در این ایالت برخی را کشته و به تعدادی از زنان تجاوز کرده اند.پس از محاکمه این گروه سیصد نفر به مرگ محکوم شدند. این حکم یک ماه بعد از این که حکم صادر شده بود با تایید توسط آبراهام لینکلن فقط برای 39 نفر اجرا شد و مراسم اعدام این گروه که از بزگترین در نوع خود در آمریکا است برگزار شد و در جریان این مراسم یک نفر دیگر نیز عف شد و تعداد اعدام شدگان به 38 نفر رسید.

پیروزی جورج فورمن و ثبت پیرترین قهرمان بوکس سنگین وزن

در سال 1994 جورج فورمن با پیروزی بر مایکل مور 26 ساله قهرمان سنگین وزن بوکس جهان شد.مور در راند دهم شکست خورد و دوازده هزار نفر در شهر لاس وگاس آمریکا شاهد این مسابقه بودند.

ثبت اختراع خودرو بنزین سوز در آمریکا

در سال 1895 در چنین روزی وکیل دعاوی جورج سلدن با ثبت ماشین بنزین سوز به عنوان اختراع به شماره 549160در آمریکا صاحب امتیازی شد که هیچ قدمی برای ساخت آن برنداشته بود.وی تنها یک ماشین دو سیلند بنزین سوز را در نمایشگاهی فیلادلفیا دیده بود.پس از این رویداد تا سال 1911 که دادگاهی اداعای شرکت صاحب حق امتیاز سلدون را برعلیه م فورد رد کرد این اقدام سلدون موجب انحصار در بازار خودرو آمریکا شده بود و همه تولید کنندگان باید به صاحب اختراع حق امتیاز بپردازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها