رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 212232

(تصاویر)اعدام استاد جاسوسان ثبت رکورد سرعت ومرگ و تولد دو ستاره هنری

ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ 17 آبان مصادف با هفتم نوامبر رخ داده است مرور می کنیم.اعدام جاسوس بزرگ روس در ژاپن تولد آلبرکامو و مرگ استیومک کوئین ثبت رکورد جهانی سرعت روی زمین و.....در تصاویر تاریخی امروز.

رکورد سرعت
trong>استاد جاسوسی روس در ژاپن اعدام شد

در سال 1944 ریچارد سورژ که از پدری آلمانی و مادری روس در باکو متولد شده بود و در آلمان تحصیل کرده بود در جریان جنگ جهانی دوم در ژآپن به خبرنگاری مشغول بود و بزرگترین خدمت او گزارش عدم برنامه ریزی ژاپن برای حمله به روسیه است که موجب شد تا روسیه همه ارتش خودرا علیه روسیه بسیج کند.وی در سال 1944 پس از شکنجه و فشار زیاد برای اعتراف اعدام شد.وی دودهه بعد در روسیه به عنوان قهرمان جنگی مدال دریافت کرد...

بازیکن حرفه ای بسکتبال آمریکا ایدز گرفت

مجیک جانسون بازیکن بسکتبال حرفه ای آمریکا در تیم لیکرز در سال 1991 در چنین روزی اعلام کرد که از تیم و بازی بسکتبال کناره گیری می کند و خودرا بازنشسته می کند.وی اعلام کرد که به ایدز مبتلا شده و از این پس زندگی خودرا به کمک به نیاز مندان و رسیدگی به بیماری و تبلیغات برای آگاهی عمومی در باره این بیماری می کند.

O

تولد آلبرکامو نویسنده فرانسوی

در سال 1913 در چنین روزی در الجزایر تحت اشغال فرانسه آلبرکامو نویسنده بزرگ متولد شد.خانواده کامو از طبقه پایین و کارگر بودند و کامو فردی سخت کوش در تحصیل بود.وی به دلیل نمرات بالای تحصیلی برنده بورس تحصیلی در یک مدرسه سطح بالای فرانسوی در الجزایر شد.وی فردی ورزشکار و پرتحرک بود اما این تونایی وی در هفده سالگی به دلیل ابتلای وی به سل پایان یافت.

استیومک کوئین هنرپیشه آمریکایی در گذشت

در سال 1980 در چنین روزی استیو مک کوئین هنرپیشه مشهور آمریکایی در دهه شصت و هفتاد میلادی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه در گذشت.وی هنگام مرگ پنجاه سال داشت. وی پس از آگاهی از بیماری به مکزیک رفت و در این کشور در انزوا به درمان بیماریش ادامه داد و در همین کشور درگذشت.

نخستین سیاهپوستان دارای مقام بلندپایه در آمریکا

در سا ل1989 برای نخستین بار دو سیاه پوست آمریکایی در این کشور که به فعالیت های سیاسی اشتغال داشتند به سمت های مهم و اصلی سیاسی در این کشور رسیدند.این دوهردو از اعضای حزب دمکرات بودند.دیوید دینکینز به عنوان نخستین سیاهپوست به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد و در همان زمان در ویرجینیا نیز دوگلاس ویلدر به عنوان فرماندار انتخاباب شد.

دوگلاس وایلدر
دیویددینکینز

ثبت رکورد سرعت جهانی

در سال 1965 در چنین روزی آرت آرفونس برای نخستین بار رکورد سرعت در روی زمین را ثبت کرد.وی که یک راننده مسابقه حرفه ای بود در منطقه یوتای بونویل که یک منطقه کویری نمکی است انجام شد.وی با یک خودرو مجهز به موتور جت رکورد930 کیلومتر را ثبت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها