رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 214204

عمل زیبایی پلک با چند گرم طلا!

ساعت 24- عضو انجمن چشم‌پزشکی با اشاره به اینکه صدمات چشمی در موتورسواران به دلیل حوادث رانندگی ۱۷ برابر سایر افراد است، گفت: هنگام آلودگی هوا و سوزش چشم بهتر است چشم‌ها را با آب و شامپوی بچه بشویید.

چشم
علی صادقی در نشست خبری که در ارتباط با بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه چشم‌پزشکی مربوط به مشکلات چشمی بیماران دیابتی بوده که در صورت انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان آن را کاهش داد.

وی بابیان اینکه ضربه‌های چشمی نیز از دیگر مسائل بیماران در مراجعه به چشم‌پزشکی است، افزود: موتورسواران 17 برابر سایر افراد احتمال صدمه چشمی دارند، همچنین موارد منجر به کوری ناشی از حوادث در آنها زیاد است.

عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران در ادامه به‌عمل زیبایی بالا بردن پلک اشاره کرد و گفت: در این عمل زیبایی از فلزاتی که اکسیده نمی‌شود همچون طلا استفاده شده به‌طوری‌که در این عمل حدود 3 تا 12 گرم طلا برای زیبایی پلک فرد استفاده می‌شود.

صادقی نسبت به استفاده از لنزهای تماسی در چشم هشدار داد و گفت: بسیاری از این لنزها در آرایشگاه‌ها ارائه شده و از آنجا که استاندارد خوبی ندارد، عوارض چشمی زیادی را برای فرد به همراه خواهد داشت. لذا تجویز لنز آسان نبوده و تنها چشم‌پزشکان صلاحیت دارند که سلامت چشم را تأیید کنند.

وی در مورد راهکار مقابله با سوزش چشم هنگام آلودگی هوا گفت: لبه پلک و مژه گاهی آغشته به مواد سمی ناشی از آلودگی هوا شده و این مسئله با ترشحات اشک مخلوط و سوزش و قرمزی آن را به همراه دارد.

عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران تصریح کرد: شستن چشم با آب و شامپوی بچه می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها