رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 216702

راه‌های گوناگون برای سرمایه گذاری ثروتمندان و کم‌درآمدها

چگونه پولدار شویم و پولدار بمانیم

ساعت ۲۴- هیچ آدم عاقل و بالغی نیست که نخواهد ثروتمند باشد و البته این آدم‌ها می‌دانند برای پولدار شدن باید زحمت بکشند و خطرپذیر باشند و از آن مهم‌تر راه پول درآوردن را بدانند. در برخی کشورها به ویژه کشورهای با اقتصاد آزاد سرمایه‌گذاری و پول درآوردن و مهم‌تر از آن نگهداری ثروت راه‌هایی بیشتری وجود دارد. در ایران اما این راه‌ها به بانک یاخرید مسکن و بورس ختم می‌شود.

بازار سرمايه2
dir="RTL" style="text-align:justify">بسیاری از افراد عادی که با پول کم قصد سرمایه‌گذاری دارند ممکن است به سراغ خرید سهام در بازارهای مالی بروند.اما ثروتمندان پول خود را در زمینه‌های مختلفی از جمله بازارهای املاک، فعالیت‌های هنری و کسب و کار تجاری هزینه می‌کنند که ممکن است به ذهن افراد عادی نرسد.چرا سرمایه‌گذاری این گروه از ثروتمندان با افراد عادی فرق می‌کند و وجه تمایز آنها با دیگران چیست؟

جاشوا کولمن یک نمونه بارز در این زمینه است. خانواده او حدود سال ۱۲ سال پیش شرکت مخابراتی خود را در شیکاگوی آمریکا به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار فروخت و به سرعت به سراغ سرمایه‌گذاری جدید نرفتند. کولمن که الان بیست و هفت ساله است حدود ۵ سال پیش شرکتی راه‌اندازی کرد که افراد مختلفی را در امور مالیاتی، مشاوره‌های قانونی و سرمایه‌گذاری به هم مرتبط می‌کرد. این شرکت روزی که شروع به درآمدزایی کند، درآمد هنگفتی را روانه جیب موسس خود خواهد کرد. اگر فکر می‌کنید شروع یک کسب و کار جدید روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست، شما جزو افراد خیلی ثروتمند نخواهید بود.

افراد ثروتمند که دست‌کم ۳۰ میلیون دلار سرمایه دارند علاوه بر خرید سهام در بازارهای مالی، پول خود را از طریق سرمایه‌گذاری‌های نامتعارف، نظیر ارایه وام برای خرید هواپیما به متقاضیان افزایش می‌دهند. از جمله روش‌های دیگر افزایش ثروت این دسته افراد، خرید خودروها و آثار هنری منحصر به فردی است که ارزش آنها به مرور زمان زیاد می‌شود. البته باید در نظر داشت بعضی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است در مقایسه با روش‌های سنتی، به اصطلاح «پرخطرتر» باشد و قسمت عمده‌ای از سرمایه هزینه شده از دست برود و ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا سرمایه به سود بیفتد. طبیعی است که شما ممکن است میلیون‌ها دلار در اختیار نداشته باشید اما با خواندن این مطلب می‌توانید به نکاتی پی ببرید که چگونه ثروتمندان سرمایه خود را چند برابر می‌کنند.

سرمایه‌گذاری مختص ثروتمندان

ثروتمندان در جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که افراد عادی حتی فکر نمی‌کنند چنین نوع کسب و کارهایی اصلا وجود داشته باشد و یا بتوان از آنها درآمدزایی کرد. سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت یکی از آنهاست که عمدتا پول به مدت دست‌کم ۵ سال به «خواب» می‌رود ولی در پایان سود کلانی را روانه جیب سرمایه‌گذار خواهد کرد. یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری برای خرید هواپیماست.

شرکت خانوادگی «فلمینگ و شرکا» یکی از همین‌هاست که در آغاز کار با هدف حفط سرمایه یان فلمینگ، خالق جیمز باند تاسیس شد. این شرکت از طریق یک شرکت واسطه به نام «دوریک» پول سرمایه‌گذاران را برای خرید هواپیماهای اجاره‌ای به شرکت‌های بزرگ هواپیمایی (از جمله خطوط هواپیمایی امارات) در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران پول خود را در زمان فروش هواپیما پس می‌گیرند اما حتی در زمان اجاره هم ۹ درصد سود از سرمایه خود می‌گیرند. این در حالی است که بازگشت سرمایه در مهم‌ترین شاخص بازار مالی آمریکا (S&P ۵۰۰) به طور متوسط حدود سه درصد است.

بیشتر سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت با روش مشابه به پول هنگفتی نیاز دارد اما شرکت دوریک می‌گوید هزینه‌های ورود به این سرمایه‌گذاری بالا نیست. به عنوان مثال با حداقل ۱۴ هزار دلار می‌توان در خرید ایرباس A-۳۸۰ و اجاره آن به خطوط هوایی امارات سرمایه گذاری کرد که البته کارمزد ۵ درصدی را هم باید به آن اضافه کرد. افراد بسیار ثروتمند در عین حال سرمایه خود را صرف خرید زمین‌های زراعی می‌کنند. با افزایش جمعیت جهان، تقاضا برای مواد غذایی افزایش می‌یابد و مالکان زمین‌های زراعی که قابلیت تولید محصولات اصلی کشاورزی را دارند به سود خوبی دست پیدا می‌کنند.

به گفته شرکت خانوادگی فلمینگ و شرکا یک زمین زراعی خوب می‌تواند حدود ۴ درصد سرمایه را سالانه برگرداند و در عین حال ارزش خود زمین هم بتدریج بالا خواهد رفت.شاید سرمایه‌گذاری برای خرید هواپیما یا خرید زمین حاصلخیز زراعی به سرمایه کلانی نیاز داشته باشد. اما روش‌های ساده‌تری برای این کار هم وجود دارد. در بازارهای مالی جهان می‌توان بر روی اینگونه سهام‌ها سرمایه‌گذاری کرد بعنوان مثال با خرید و فروش سهام شرکت آمریکایی «گلداستون» می‌توان در خرید و فروش زمین‌های زراعی مشارکت داشت.

گسترش فعالیت‌های تجاری

خرید شرکت‌های جدید برای افراد ثروتمند امری بسیاری عادی تلقی می‌شود.کولمن سرمایه خود را در شرکت‌های مختلفی که در زمینه‌های فن‌آوری و خدمات حرفه‌ای فعال هستند، هزینه کرده است.او از طریق گروهی از سرمایه‌گذاران و یک شرکت خصوصی در بسیاری از فعالیت‌های عملیاتی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.بعضی کارآفرینان معتقدند پاگرفتن فعالیت‌های جدید تجاری از نقطه صفر بسیار لذت‌بخش است و سرمایه‌گذاران با در اختیار داشتن تجربه و شبکه‌های متعدد به رشد آنها کمک می‌کنند. به عنوان مثال اگر کسی در روزهای اول در غول اینترنتی گوگل سرمایه گذاری کرده بود پس از چند سال سود کلانی از این راه به جیب میزد.سرمایه‌گذاری در بازار مسکن شهرهایی نظیر نیویورک بگفته بسیاری یکی از روش‌های امن سودآوری محسوب می‌شود

عطش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

به گزارش ساعت ۲۴، بسیاری از کسانی که به دنبال سود کلان هستند سرمایه هفت یا هشت رقمی خود را در بازار املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند. بعضی از آنها با مشارکت دیگر سرمایه‌گذاران بسراغ املاک تجاری می‌روند اما بعضی دیگر پول خود را در املاک مسکونی گرانقیمت در شهرهایی نظیر لندن، نیویورک و سایر شهرهای پرمتقاضی جهان سرمایه ‌گذاری می‌کنند. این افراد امیدوارند پس از چند سال به سود خوبی دست پیدا کنند و در عین حال در زمان مسافرت خود به این شهرها از زندگی در خانه خود هم لذت ببرند.

پاول پاترسون، معاون مدیر شرکت مدیریت ثروت «آربی‌اس» در تورنتوی کانادا می‌گوید: «این افراد عموما دو یا سه خانه در مناطق مختلف جهان می‌خرند و در بلند مدت ارزش ملک آنها افزایش می‌یابد.» هر چند خرید خانه در مناطق شیک نیویورک برای همه مقدور نیست اما افراد عادی می‌توانند با خرید خانه در نزدیکی محل سکونت خود و اجاره آن به سود دست یابند و در زمان مناسب با فروش خانه به پول خوبی برسند.در بازارهای مالی جهان شرکت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی و تجاری فعالیت دارند و سهام آنها بسادگی قابل معامله است. هر چند ارزش این سهام با تبعیت از روند بازار ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند، اما با افزایش قیمت مسکن و بالا رفتن اجاره بها ارزش این سهام هم افزایش می‌یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها