رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 217141

کاهش 10 درصدی وزن بدن طی 6 ماه خطرناک است/ سبک زندگی خود را تغییر دهید

ساعت 24-متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: در صورتی که فردی طی 6 ماه بدون هیچ علت مشخصی، 10 درصد از وزن بدنش را از دست دهد حتما باید به متخصص مراجعه کند.

9
علیرضا نیکوفر متخصص کلینیکال آنکولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سرطان معده در ایران شایع است اما آمار بیماری‌های گوارشی خوش خیم بیش از سرطان‌های معده است، پس نمی‌توان گفت تمام کسانی که بیماری گوارشی دارند حتما به سرطان معده مبتلا می‌شوند و این نباید ترس در مردم ایجاد کند.

نیکوفر افزود: در صورتی که فردی طی 6 ماه بدون هیچ علت مشخصی، 10 درصد از وزن بدنش را از دست دهد حتما باید به متخصص مراجعه کند. مثلا کسی که رژیم غذایی خاصی ندارد و مانند یک فرد عادی غذا می‌خورد اما 10 درصد از وزن بدنش را از دست داده مشکوک به سرطان معده است.

متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند تعداد مبتلایان به سرطان را کم کند افزایش آگاهی عمومی است، هرچه آگاهی بالاتر رود تشخیص سرطان‌ها در مراحل اولیه امکان‌پذیرتر می‌شود و شانس درمان و امکان بهبود بیمار افزایش می‌یابد، تشخیص سرطان در مراحل اولیه، امکان درمان بدون عارضه را بیشتر می‌کند.

نیکوفر ادامه داد: باید سبک زندگی افراد جامعه تغییر کند، مصرف غذاهای سالم افزایش یابد و مردم به فعالیت بدنی بیشتر تشویق شوند، همه این موارد به داشتن زندگی سالم و درنهایت کاهش سرطان کمک می‌کند.

وی افزود: از دیگر مواردی که باعث ایجاد سرطان می‌شود آلودگی هوا است، اما در شرایط کنونی اجتناب از استرس و آلودگی هوا تقریبا غیرممکن است پس به جای آن افراد باید خوردن غذاهای سالم،افزایش فعالیت بدنی و پرورش گیاه در منزل را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

متخصص کلینیکال آنکولوژی در پاسخ به این سوال که برای معالجه بیمار سرطانی کدام یک از روش‌های درمانی در اولویت قرار دارند، گفت: بستگی به محل سرطان و مرحله آن دارد. هدف پزشک بالا بردن نتیجه درمان است به همین دلیل بسته به اینکه کدام روش مناسب است از جراحی،‌رادیوتراپی یا شیمی‌ درمانی استفاده می‌شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها