رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 217194

احتمال تقلب در انتخابات آمریکا قوت گرفت/ درخواست بازشماری آرای کلینتون

ساعت24-تعدادی از متخصصان علوم رایانه به "هیلاری کلینتون" توصیه کردند دست‌کم در سه ایالت آمریکا خواستار شمارش مجدد آرا شود.

کلینتون
style="text-align:justify">به گزارش سی‌ان‌ان؛ گروهی از کارشناسان و متخصصان علوم رایانه اعلام کردند به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد در سه ایالت سرنوشت‌ساز ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا احتمال هک و یا تقلب در نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. این متخصصان به "هیلاری کلینتون"، نامزد دموکرات و شکست‌خورده انتخابات، توصیه کردند دست‌کم در این سه ایالت خواستار بازشماری آرای انتخاباتی شود.

دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گذرد و آخرین آمارها از شمارش آرا نشان می‌دهد هیلاری کلینتون در مجموع تمامی ایالت‌های آمریکا بیش از یک میلیون و 700 هزار رای بیشتر از دونالد ترامپ کسب کرده است.

"جی الکس هالدرمان"، مدیر مرکز امنیت رایانه در دانشگاه میشیگان، نیز در میان این گروه از کارشناسان قرار دارد. وی در این باره گفت: درخصوص شمارش آرای انتخاباتی در برخی شعبات این ایالت‌ها تردیدهای جدی وجود دارد.

این گروه از متخصصان رایانه به "جان پادستا"، رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون، و "مارک الیاس"، مشاور کل کمپین، اطلاع دادند احتمالا هکرها در فرایند رای‌گیری در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا اختلال بوجود آورده‌اند و رای کلینتون 7 درصد کمتر از میزان واقعی اعلام شده است.

این پیام برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نیز ارسال شد؛ اما هنوز اظهار نظری درباره آن انجام نشده است.

آخرین شمارش آرا نشان می‌دهد کلینتون در مجموع ایالت‌های آمریکا بیش از 63 میلیون و 600 هزار رای مردمی کسب کرده است. این درحالی است که دونالد ترامپ فقط 61 میلیون و 900 هزار رای را بدست آورده است. هیلاری کلینتون تا این لحظه، پس از باراک اوباما، بیشترین آرا را در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب کرده است.

همچنین از جنبه درصدی، کلینتون توانست 48 درصد کل آرای انتخابات ریاست جمهوری را بدست آورد. دونالد ترامپ به عنوان پیروز انتخابات، تنها 46.7 درصد آرا را کسب کرد. باوجود رای کمتر ترامپ نسبت به رقیب دموکراتش، او توانست 290 رای کالج الکترال (مجمع گزینندگان) را کسب کند و کلینتون فقط 232 رای الکترال را بدست آورد. علی‌رغم پیشتازی کلینتون در مجموع آرای مردمی، ترامپ به دلیل کسب آرای الکترال بیشتر موفق به پیروزی در انتخابات 8 نوامبر شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها