رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 217437

شریفینیا: تماشای سریال «معمای شاه» مثل مطالعه هزار جلد کتاب است

ساعت24 - محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگر سریال «معمای شاه»، دیدن این مجموعه را به مثابه مطالعه هزار جلد کتاب برای جوانان دانسته است.

محمدرضا شریفی‎نیا.jpg
محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگر سریال «معمای شاه» با بیان اینکه مهمترین و ضروری ترین موضوعی که امروز برای جوانان جامعه نیاز است، تماشای همین نوع سریال است گفت: «امروز اتفاقات و هجمه‌هایی در جامعه علیه ما رخ می‌دهد و هیچ ملجا و پناهگاهی وجود ندارد که برای ما دلگرمی باشد و از ما دفاع کند.»

این بازیگر در ادامه افزود: «جریان اپوزیسیون در فضای مجازی بسیار فعال است و علیه ما کار می‌کند ولی دوستان ما و آنهایی که طرفدار این نوع تفکر هستند در فضای مجازی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و به نوعی با یکدیکر اتحاد ندارند.»

شریفی‌نیا با اشاره به اینکه امروز یک کاری به نام «معمای شاه» با همه سختی هایی که دارد انجام شده است ولی بعد از آن باید گروه های دیگر بیایند و در ارتباط با آن کار کنند تأکید کرد: «مهمترین و ضروری ترین چیزی که امروز برای جوانان جامعه ما نیاز است تماشای همین سریال است.»

بازیگر «معمای شاه» با تاکید بر اینکه نطفه انقلاب اسلامی در همین ۵۰ سال اخیر شکل گرفته است، گفت: «جوانان ما باید بدانند چه کسانی برای انقلاب زحمت کشیدند و چه خون هایی ریخته شد تا انقلاب اسلامی شکل گرفت.»

او با بیان اینکه علیه سریال «معمای شاه» هجمه های بسیاری انجام گرفته است و ما توقع داشتیم از ما دفاع شود تاکید کرد: «شما وقتی می خواهید روند یک جریان انقلابی را برجسته کرده و به نمایش بگذارید و بگویید چه کسانی در مقاطعی مانع تکامل جامعه بودند، خب معلوم است جریان های ضد انقلاب خارج از کشور علیه شما تبلیغات گسترده ای انجام می‌دهند.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «ما حتی فرزندان خودمان را تشویق نکردیم که این سریال را ببینند. اگر یک جوانی این سریال را مشاهده کند در واقع هزار جلد کتاب مطالعه کرده است.»

وی با تاکید بر اینکه هیچ کسی برای این سریال در شبکه های مجازی تبلیغ نکرد، گفت: «امروز در شبکه های مجازی علیه ما پر از فحش و فضیحت است چون یکی از ما یا در «قلاده های طلا» و «اخراجی‌ها» بازی کرده و یا یکی دیگر از مدافعان حرم حمایت کرده است.

شریفی نیا ادامه داد: «من اخیرا اینستاگرام آقای حسام نواب صفوی را می‌دیدم که پر از فحش و فضیحت بود زیرا ایشان از مدافعان حرم حمایت کرده بود.»

بازیگر سریال معمای شاه اظهار کرد: «ما توقع داریم از سریالی که برایش آنقدر زحمت کشیده شده است بصورت سازماندهی شده دفاع شود.»

این بازیگر با بیان اینکه ما حق داریم چند روایت را در مورد یک موضوع بشنویم،عنوان کرد: ««معمای شاه» یک روایت از تاریخ معاصر ما است که به نظر من روایت جذابی است. ممکن است ۸۰، ۹۰ درصد آن واقعی باشد. یک بخشی از آن غیرواقعی نمی دانم ما وقتی متوجه می شویم که چقدر این روایتها واقعی ست که آثار دیگر را هم ببینیم یا بخوانیم ولی اینکه چشممان را به روی این روایت گفته شده ببندیم به نظرم غلط است.»

بازیگر سریال معمای شاه افزود:«در هر موقعیت و جایگاهی که هستید این یک روایت تاریخی ست که تعدادی آدم با پیشنه تاریخی و تبحر در این زمینه نشسته اند و همه چیز را با هم چک کردند و این روایت را تهیه کرده اند. بر همه جوانهای این مملکت واجب است که حداقل از ۴۰، ۵۰ سال از تاریخ مملکتشان مطلع شوند با یک روایت. یک روایتی که از جانب چند تاریخدان طرح شده و حالا شما می توانید بروید به دل تاریخ و نظرات دیگر هم را بشنوی. همین امروز درباره ماجرایی که اتفاق میافتد چند نظر و تفکر و نگاه وجود دارد.»

او همچنین اظهار داشت: «حتی ممکن است بعضی از افراد حکومت نسبت به همین روایتی که دارد ساخته می شود نقد داشته باشند یا ممکن است که در جزئیات افراد با هم اختلاف نظر داشته باشند اما با توجه به علاقه من به کتاب‌های تاریخی حس کردم روایت‌های مختلف مثلا خاطرات فردوست، خاطرات اشرف، خاطرات اعلم، خاطرات هویدا، خاطرات خود شاه، خاطرات فرح تمام اینها به شکلی با هم تضاد دارند. شما میتوانی وقتی یک موضوع را طرح می‌کنی حتی اگر مغرض هم باشی می‌توانی از اختلاف نظر آنها استفاده کنی یعنی می‌خواهم بگویم شما وقتی نظرات مختلف را می خوانی کلی از مسائل برای شما آشکار می شود. در «معمای شاه» از این اختلاف نظرات هم است، اسنادش هم موجود است.»

شریفی‌نیا خاطرنشان کرد: «برای من قرار گرفتن در این چالش و موقعیت تاریخی خیلی جذاب بود. بخشی از آن هم به عهده کارگردان است که نمی خواهد کار مستند بسازد، میخواهد یک بخشی از نظرات، یک بخشی از درام را وارد قصه می کند تا روایتش را جذاب شود و نقاطی از تاریخ را روشن کند.»

او در پایان تصریح کرد: «اگر این کار بتواند یک تلنگر کوچک در ذهن جوانان ما ایجاد کند این سریال به هدف خودش رسیده است. حداقل جوان ها را وادار می کند که بروند یک صفحه از تاریخ را دنبال کنند، حتی اگر مخالف روایت مخالفان این کار باشند. همه این مسائل باعث شد من بیایم و در خدمت کار باشم.»

خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها