رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218706

روایتی غم‌انگیز از از بازیکن فصل قبل صبا که در سقوط هواپیما جان باخت

ساعت24-فیلیپ ماچادو بازیکن فصل قبل صبا در سانحه سقوط هواپیما در کلمبیا جان باخت تا هم‌تیمی‌های سابقش در شوکی بزرگ فرو بروند.

تمرینات تیم های فوتبال نفت تهران و صبای قم، امروز با شوکی بزرگ آغاز شد. جان باختن فیلیپ ماچادو، بازیکن فصل قبل صبا حسابی هم تیمی هایش که در این دو تیم پخش شدند را به شوک فرو برده است.

علی حاتم مدیر اجرایی تیم فوتبال نفت تهران که سال قبل هم در کنار علی دایی، در صبا همین مسئولیت را داشت، از شوکی گفت که به همه آنها بعد از شنیدن خبر وارد شده است. او که مثل دیگر اعضای تیم از فیلیپ خاطره دارد، به خبرآنلاین می گوید: «البته عادت داریم وقتی یکی می میرد، بگوییم وای چه خوب بود اما این یک فصلی که با فیلیپ بودیم، خیلی با هم خوش بودیم. راستش الان خیلی از تیم ها دارند از این می نالند که مثلا دست بازیکنان شان شکسته اما فیلیپ سال قبل 6 بازی را برای ما با دست شکسته بازی کرد اما دم نزد. تازه در صبای بی پول که این همه آنجا مشکل داشتیم.»

او خاطره دیگری از حرکت جالب این بازیکن در یادش است که می گوید: «راستش شرایط مالی مان خیلی بد بود. خیلی از بچه ها هم پول شان را نگرفتند. تازه فیلیپ خیلی اتفاقی به جمع ما آمد. او آمده بود با پیکان تمرین کند که پیکان سقوط کرد. بعد آمد تمرین ما و علی آقا بازی اش را پسندید. به جمع ما که اضافه شد، زبان بلد نبود اما سرعت پیشرفتش خیلی خوب بود. همان اوایل که آمد ایران خدا یک دختر به او داد و حالا همه ما در شوک برای سرنوشت دخترش هستیم. خدا به خانواده اش صبر بدهد. »

او می گوید این بازیکن خیلی سریع با اخلاق های ایرانی آشنا شده بود: «دیگر عادت کرده بود. هر چیزی که می خواست می گفتیم ایشالله فردا یا پس فردا. تا صدای مان می کرد و قیافه مان را می دید، با خنده می گفت، ایشالله فردا یا پس فردا! فردا یا پس فردا! یعنی خبری از پول نیست. می گفت و می خندید!»

حاتم از شبی می گوید که فیلیپ با رفتارش تیم شان را شوکه کرده بود: «شرایط مالیمان خیلی بد بود. این قدر بد که دیگر بچه ها یک به یک قهر می کردند. یک ماساژور داشتیم که خدا به او بچه داده بود. از فرط بی پولی تیم را ول کرده بود و دیگر نمی خواست بیاید. فیلیپ که خودش بچه کوچکش تازه این سن نوزادی را پشت سر گذاشته بود، تقریبا تمام سیسمونی بچه اش که به ایران آورده بود را به این ماساژور تیم داد تا مشکلش حل شود. فکر کنم ده یا 15 تکه از سیسمونی که خیلی هم ارزشمند و جنس خوب بودند. او خیلی خوب خودش را قاطی خانواده ما در صبا کرده بود و با آن حرکتش همه را شوکه کرد.»

حاتم درباره اینکه چرا فیلیپ ایران نماند هم می گوید: «اول فصل که قرار شد در صبا بمانیم، او هم قرار شد بیاید . ولی وقتی قصه صبا منتفی شد، در برزیل با همین تیمش قرارداد بست. البته تا جایی که من شنیدم، اخیرا با علی آقا حرف زده بودند که اگر بشود در نیم فصل به جمع ما در نفت بپیوندد که متاسفانه این اتفاق تلخ برایش افتاد.»

برای دیدن اخبار ورزشی ساعت 24 روی ، خبر ورزشی کلیک کنید

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها