رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 218746

امام جمعه اصفهان: مسیحی خواندن سردمداران آمریکا مایه تاسف و خیانت به دین مسیحیت است

ساعت24-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: مایه تاسف است که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا می‌گفتند ما مسیحی هستیم زیرا دین مسیحیت دین محبت است.

/*//*--*-*-343
style="text-align:justify">اگر که سردمداران دیگر کشورها به مانند مسئولین ایران فکر بکنند، حتماً جهان، جهانی سرشار از صلح و آرامش خواهد شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در دیدار با سیپان کـِچـِجیان - نایب اسقف و پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، اظهار کرد: وقتی که در احوال مردم اصفهان دقت می‌کنید می‌بینید که مردم اصفهان از بهترین مردم هستند و از میهمانان خارجی بامحبت و صلح استقبال می‌کنند و هرچقدر هم که بمانید، چیزهای جدید و جدیدتری از محبت و نیکویی مردم اصفهان خواهید دید.

وی ضمن حسنه خواندن روابط بین ادیان در ایران افزود: این روابط و هم‌زیستی حسنه در ایران بستر مناسبی برای تحقیق در مورد ادیان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در قرآن کریم از حضرت عیسی(ع) به‌خوبی یاد شده است، افزود: به مانند آیات قرآن در مورد معرفی حضرت عیسی(ع) حتی در کتاب انجیل وارد نشده است و اسلام برای ایشان و پیروان ایشان احترام قائل است.

وی با اشاره به روند انتخابات در آمریکا و افشاگری‌های کاندیداها در مورد عملکرد یکدیگر، افزود: این افراد می‌خواهند سردمدار کل جهان بشوند، درحالی‌که فساد و فحشاء در این کشور بی داد می‌کند و خودِ این کاندیداها گرفتار آن هستند.

وی مسیحی خواندن این افراد را خیانت به دین مسیحیت دانست و با تأکید بر اینکه لازم است که این امر برای مردم و جامعه جهانی توضیح داده شود، گفت: این افراد هیچ دینی ندارند و به خداوند سبحان و هیچ پیامبری اعتقاد ندارند.

طباطبائی نژاد افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که بعضی از مسلمانان هم این‌گونه‌اند و می‌گویند ما مسلمانیم اما هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند.

وی بابیان اینکه هدایت الهی با مبعوث شدن انبیاء کامل است، اما این انسان است که عاقلانه نمی‌اندیشد، ادامه داد: در قرآن کریم آمده است" و قلیل من عبادی شکور، أکثرهم لایعقلون" منظور این نیست که عقل ندارند، بلکه این افراد عقل دارند اما عاقلانه و حکیمانه رفتار نمی‌کنند.

در ابتدای این دیدار نایب اسقف و پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: به ما گفتند به شهری خواهید رفت که اسمش اصفهان است و کلمه اصفهان به منزله نصف جهان است و وقتی‌که به اینجا آمدیم فهمیدیم که این گفته در مورد اصفهان کاملاً صحیح و شهر بسیار زیبایی است.

وی افزود: من فقط در مورد اصفهان شنیده بودم و از نزدیک این شهر را ندیده بودم و دیدگاهی در مورد این شهر نداشتم، وقتی‌که به اینجا آمدم و شهر اصفهان را دیدم، تقریباً می‌توانم بگوییم که اصفهان شهری بی‌مانند، بسیار زیبا و بزرگ است و با این‌که کمبود آب در این منطقه وجود دارد اما این شهر سرسبز و زیبا است.

کـِچـِجیان ادامه داد: به کنار زاینده‌رود رفتم و شاهد این بودم که میزان آب آن پایین بود، اگر آب فراوان در زاینده‌رود باشد انسان گمان می‌کند که در بهشت قدم می‌زند.

وی اصفهان را جزیره و نماد صلح و دوستی خواند و با تأکید بر اینکه پایه و اساس برادری، محبت و مهر است افزود: این امر را در رفتار مسئولان این شهر شاهد هستیم، مردم و مخصوصاً مسئولان شهر اصفهان، موجب بالا رفتن ارزش شهر می‌شوند و همچنان به‌سوی تعالی پیش می‌روند و من دعا می‌کنم که تمام ایران نماد صلح و دوستی باشد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: دوستی، محبت و احترام را دائماً در رفتار مردم مخصوصاً رفتار مسئولان این شهر می‌بینم، این امر باعث می‌شود که احساس غربت در این شهر و در میان مردم آن نکنم.

وی افزود : اگر که سردمداران دیگر کشورها به مانند مسئولین ایران فکر بکنند، حتماً جهان، جهانی سرشار از صلح و آرامش خواهد شد.

کـِچـِجیان با ابراز تأسف از مسیحی خواندن کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، افزود: به اسم مسیحیت سخن می‌گویند و نمی‌دانند که مسیحیت واقعی چیست و ما دعا می‌کنیم که در نقشه‌های خبیثانه خود ناکام بشوند و از خداوند می‌خواهیم که به آن‌ها عقل و حکمت بدهد تا بدانند که چگونه در راه الهی قدم بردارند.

وی همچنین علما را الگوی جامعه و افرادی خواند که به مردم بشارت می‌دهند و راه تفکر عاقلانه را ترسیم می‌کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها