رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218757

رد لایحه افزایش آب بها در تهران

ساعت 24- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه پیشنهاد تامین کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب شهر تهران به رد افزایش آب بها رای دادند.

اعضای شورای شهر تهران در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورا با افزایش تعرفه خدمات آب و فاضلاب مخالفت کردند.

در جریان این بررسی‌ها احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: تصور می‌کنم این طرح ابعاد وسیعی دارد. موضوع آب در کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و در بسیاری از کلانشهرها به ویژه تهران اهمیت حوزه فاضلاب نیز به تبع آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرکت آب و فاضلاب تهران چندین پروژه مهم از جمله تکمیل رینگ شهر تهران با نام «قمر بنی هاشم»، آبرسانی به بخش‌هایی از تهران توسط سد ماملو و بازسازی شبکه توزیع را در دستورکار دارد که حدود 4000 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در بودجه سال 1395 از نظر قانونی در جایگاهی نیستیم که تعرفه آب بها مصوب کنیم و آب و فاضلاب نیز این مصوبه را اجرا کند بلکه می‌توانیم پیشنهادی ارائه کنیم تا آب و فاضلاب با توجه به پیشنهاد شورا تصمیم گیری کند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم برای مجموعه‌های پرمصرف افزایش تعرفه خدمات آب و فاضلاب را به تصویب برسانیم، چرا که یکی از راه‌های جلوگیری مصرف نامناسب، افزایش تعرفه‌هاست، اما برای خانواده‌های کم توان و کم مصرف نباید افزایش قیمتی داشته باشیم.

در ادامه اسماعیل دوستی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باید مدیرعامل آب و فاضلاب شهر تهران گزارش مبسوطی از پروژه‌های در دست کار در شورای شهر تهران ارائه کند، افزود: بهتر است تا زمان ارائه گزارش این لایحه مسکوت بماند.

سروری نیز یکی دیگر از اعضای شورا که با افزایش تعرفه‌ها مخالف بود ، گفت: اگر مراکز تولیدی با افزایش آب بها مواجه شوند قطعا قیمت محصولات تولیدی آنها افزایش پیدا می‌کند و به صورت غیر مستقیم این افزایش بر مردم تحمیل می‌شود. در حال حاضر با هیچ منطقی افزایش بهای آب سازگاری ندارد لذا نباید چنین لایحه‌ای به تصویب برسد.

به گزارش ایسنا مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: با توجه به اعلام رسمی دولت مبنی بر عدم افزایش تعرفه آب تا پایان سال جاری ما نیز نباید تا آخر سال به این تعرفه‌ها افزایشی وارد کنیم. می‌توانیم در قالب این لایحه پیشنهاد افزایش تعرفه برای مجتمع‌های پر مصرف را به تصویب برسانیم.

وی افزود: آنچه که ما تصویب می‌کنیم باید به تایید وزیر نیرو برسد تا اجرایی شود در حقیقت خود وزیر نیرو نیز می‌تواند این افزایش را اعمال کند اما می‌تواند در شورا بررسی و پیشنهاد این افزایش داده شود.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی و گفت‌وگو در خصوص این لایحه به رد این لایحه با اکثریت آرا رای دادند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها