رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218822

منصوریان مخفیانه لیست نوشت؛ 5 بازیکن مازاد به ارزش 3 میلیارد تومان

آنچه با شنیدن نام خروجی‌های استقلال توجه‌مان را به سوی خود جلب می‌کند دستمزد مجموعه بازیکنانی است که در نقل و انتقالات زمستانی کوچ خواهند کرد.

وضعیت فنی استقلال در 11 هفته‌ای که از لیگ گذشته چندان تعریفی نداشت و آبی‌ها نتوانسته‌اند خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی لیگ معرفی کنند.

فاصله امتیازی استقلال نسبت به تراکتورسازی و پرسپولیس موید این ادعا است و چنانچه استقلال بخواهد رتبه‌های بالاتری را در لیگ شانزدهم تجربه کند باید در نیم فصل دوم با سیمایی متفاوت گام به میدان بگذارد.

آخرین نمایش آبی‌ها مقابل گسترش فولاد تبریز به وضوح ضعف‌های آشکار فنی استقلال را نشان می‌داد که بخشی از آن مربوط به علیرضا منصوریان و دستیارانش است و بخشی دیگر نیز به بازیکنانی ارتباط دارد که یا به دلایل نامعلوم از ترکیب استقلال دور می‌مانند یا اینکه اساسا در حد و اندازه شأن این تیم نیستند.

هفته گذشته وقتی که سید رضا افتخاری با سوال‌هایی درباره ورودی‌ها و خروجی‌های استقلال مواجه شد در پاسخ گفته بود که استقلال توان مالی لازم را برای انجام این کار ندارد و شاید اساسا از جذب بازیکنان جدید منصرف شود. بدون شک خروج برخی از این بازیکنان که زمزمه حضورشان در لیست سیاه شنیده می‌شود منوط به جذب بازیکنان جدید هم هست.

البته منصوریان ناچار است که لااقل دو بازیکن تیمش را در لیست خروجی قرار دهد چرا که در نیم فصل دوم باید نام محمدحسین کنعانی‌زادگان و روزبه چشمی که با مصدومیت شدید مواجه شدند به لیست استقلال بازگردد و به همین دلیل ارائه لیست خروجی قطعی است.

البته به جز یک مورد غالب بازیکنانی که احتمالا در راستای تقویت استقلال در لیست فروش قرار می‌گیرند همگی جزو آن دسته بازیکنانی محسوب می‌شوند که از نظر فنی شرایط مطلوبی ندارند و تا امروز نتوانسته‌اند در قامت تیم بزرگی همچون استقلال ظاهر شوند.

بدون شک در راس همه این بازیکنان باید امین حاج‌محمدی را قرار داد. بازیکنی که بار مالی بسیاری را هم بر دوش استقلال قرار داده و با انتقادهای بسیاری مواجه بوده است. حاج‌محمدی قطعا در لیست خروجی‌های استقلال قرار دارد و از این باشگاه نیز خبر می‌رسد که منصوریان برای نیم فصل دوم دیگر این بازیکن را نمی‌خواهد.

حاج‌محمدی حتی مذاکراتی هم با باشگاه پیکان داشته و واسطه‌هایی را برای مجید جلالی فرستاده تا به این تیم برود اما عملکرد فوق‌العاده ضعیف این بازیکن و نیمکت‌نشینی‌های پی در پی موجب شده که او در لیست خرید میان فصل دیگر تیم‌های لیگ برتری هم قرار نگیرد.

بعد از حاج‌محمدی دیگر بازیکن سرشناسی که در لیست خروجی‌های نیم فصل استقلال قرار دارد آرش افشین است. بازیکنی که عملکرد محسوسی در استقلال نداشت و با وجود اینکه در برخی بازی‌ها هم به‌عنوان مهاجم ثابت در ترکیب اصلی قرار گرفت نتوانست عملکرد درخشانی را از خود بر جا بگذارد.

در لیست مخفیانه‌ای که منصوریان نوشته نام افشین هم هست. البته سرمربی استقلال هنوز درباره این مهاجم به جمع‌بندی نهایی نرسیده و خروج افشین را منوط به جذب یک مهاجم می‌داند که باید ببینیم مدیران باشگاه استقلال آیا می‌توانند انتظارهای سرمربی استقلال را برآورده کنند یا خیر؟!

دیگر بازیکنی که به احتمال فراوان استقلال را ترک خواهد کرد یا به عبارت بهتر در لیست منصوریان قرار ندارد میثم مجیدی است. این بازیکن هم در یازده هفته‌ای که از لیگ گذشته، به علاوه بازی‌های جام حذفی مورد توجه سرمربی استقلال نبود.

گرچه این سوال که چرا منصوریان بازیکنی را که فصل پیش حتی در لیست مدعوین تیم ملی هم قرار می‌گرفت اینگونه نیمکت‌نشین کرده است بی‌پاسخ مانده است اما به هر شکل باید ادامه فعالیت میثم در استقلال را هم غیرممکن بدانیم و او را در ردیف بازیکنانی قرار دهیم که به محض پایان بازی‌ها در لیست خروجی استقلال قرار خواهد گرفت.

در لیست خروجی‌های استقلال احتمالا میلاد زکی‌پور هم هست. بازیکنی که با وجود امیدواری به آینده‌اش در استقلال هیچ‌گاه از سوی منصوریان به درستی به بازی گرفته نشد.

ابتدای فصل پیش وقتی منصوریان این بازیکن را در لیست ورودی‌ها قرار داد تصور می‌شد که جوانی آینده‌دار ظهور کند اما زکی‌پور دایم نیمکت‌نشین بود یا روی سکوها قرار داشت.

احتمالا در لیست خروجی‌های استقلال نام بهنام برزای را هم خواهیم دید. هافبک مهاجمی که به رغم انگیزه‌های بسیار در تفکرات منصوریان جای ثابتی نداشت. برزای از شرایطی که در استقلال دارد ابراز نارضایتی کرده است و اگر منصوریان این بازیکن را در لیست خروجی‌ها قرار دهد کار عجیبی نکرده چراکه معمولا بازیکنان معترض مورد غضب سرمربی شان قرار می‌گیرند.

از طرفی خود برزای هم بی‌میل نیست که استقلال را ترک کرده و در تیمی بازی کند که بیشتر زمانش را به حضور در ترکیب اصلی بگذراند. درباره این بازیکن نیز شنیده می‌شود که مذاکراتی با باشگاه‌های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان داشته و دور از ذهن نیست که او به محض گرفتن برگه تسویه حسابش راهی جنوب شود و در تیم‌های زادگاهش به میدان برود.

به احتمال فراوان پرونده بازیکنان خروجی استقلال با همین‌ها بسته خواهد شد. گرچه بازیکنی به نام یزدانی هم که هرگز در ترکیب استقلال به میدان نرفت و اغلب جزو نیمکت‌نشین‌ها بود می‌تواند در این دایره قرار بگیرد اما او اساسا تا به امروز صاحب آنچنان اسم و رسمی در فوتبال نبوده که ورود یا خروجش مهم تلقی شود.

اما آنچه با شنیدن نام خروجی‌های استقلال توجه‌مان را به سوی خود جلب می‌کند دستمزد مجموعه بازیکنانی است که در نقل و انتقالات زمستانی کوچ خواهند کرد. طبق آماری که سازمان لیگ منتشر کرد مجموع دستمزد بازیکنانی که احتمالا از استقلال خواهند رفت به 3 میلیارد تومان می‌رسد.

حاج‌محمدی: یک میلیارد و صد میلیون، افشین 500 میلیون، مجیدی 700 میلیون، زکی‌پور 120 میلیون و برزای 500 میلیون دستمزد گرفته‌اند.

ایران ورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها