رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218886

چرا چهارشنبه آخر ماه صفر نحس است؟

ساعت 24- در چهارشنبه آخر ماه هابیل برادر خود را به شهادت رساند همچنین در قرآن هم به آن اشاره شد.

ماه صفر
div style="text-align: justify;">حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهر باف کارشناس مذهبی با اشاره به چهارشنبه اخر ماه صفر گفت: در روایتی از امام علی(ع) آمده است که شخصی نزد امام علی(ع) آماده و از امیر المومنین(ع) سوال می‌کند که بعضی‌ها به روز چهارشنبه فال بد می زنند. منظور چیست؟ حضرت(ع) می گوید آخرین چهارشنبه ماه در محاق قرار گرفته است. محاق سه روز آخر ماه می باشد که امسال آخرین چهاشنبه ماه صفر در آن واقع شده است .
وی افزود: در چهارشنبه آخر ماه، هابیل برادر خود را به شهادت رساند. همچنین در قرآن اشاره شده است که در این روز خداوند بادی را به سوی قوم عاد فرستاد که موجب هلاکت آنها شده است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: در قرآن چهارشنبه آخر ماه صفر که عذاب بر قوم عاد نازل شد ، یوم نحس تعبیر شده است. در کتاب (تفسیر عثنی عشری ج12ص378 و منهاج الصادقین ج 9،ص100) در خصوص ادامه پیدا کردن روز های نحس صحبت شده است.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از حضرات معصومین (ع) در این موارد برای دفع و دوری از فال بد زدن به صدقه دادن، قرائت قرآن ، دعا خواندن و توکل برخدا اشاره کرده اند.
شهر باف در پایان اضافه کرد: فردا چهارشنبه آخر ماه روزی که در باره اش صحبت کردیم و مصادف با شهادت امام رضا(ع) است. بنابر این انجام مواردی که در بالا ذکر شد، قطعا تأثیر گزار است.
باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها