رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218984

استفاده از ویتامین ها بدون رعایت این نکات فایده ای ندارد

ساعت 24-کارشناسان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند تنها مصرف مکمل ویتامین D در فصل پاییز و زمستان کافی نیست و افراد به ویژه سالمندان باید در معرض نور خورشید برای دریافت ویتامین قرار بگیرند.

در برخی کشورها به خصوص کشور انگلستان به خاطر شرایط آب و هوایی ویژه در فصول سرد سال بیشتر متخصصان به افراد توصیه می کنند از مکمل های ویتامین D استفاده کنند اما تحقیقات جدید نشان داده است با اصلاح الگوی تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توان ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کرد و دیگر نیازی به به مصرف مکمل نیست.

از سال 2012 موسسه NHS انگلستان به زنان باردار توصیه کرده است روزانه حدود 10 میکرو گرم از مکمل ویتامین D برای سلامت خود و جنین مصرف کنند.
براساس پژوهش ها ویتامین D در مواد غذایی چون لبنیات، تخم مرغ، ماهی های روغنی ، گوشت و جگر گاو و گوسفند وجود دارد و افراد می توانند برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن خود این خوراکی ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و نیز در ساعاتی که اشعه خورشید مضر نیست در خارج از محیط بسته در مجاورت نور خورشید قرار بگیرند تا ویتامین D جذب بدن آنها شود.

میزان کافی این ویتامین در بدن براساس مطالعات می تواند مانع از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان، بیماری هایرقلبی عروقی، نرمی استخوان ها و مفاصل و نیز جلوگیری از بروز آلرژی در افراد شود.
با وجود مفید بودن مصرف مکمل های ویتامینی در تامین نیاز بدن به این دسته از مواد اما کارشناسان توصیه می کنند افراد و بویژه گروه های در معرض خطر و بیماران سعی کنند با اصلاح رژیم غذایی ویتامین های مختلف را کسب کنند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها