رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219021

جزئیات توافق اوپک برسرتولیدنفت ایران/میانگین تولید۳.۷میلیون بشکه

ساعت24-توافق امروز اعضای اوپک برای کاهش میزان تولید در حالی است که طبق توافق، ایران تنها کشوری است که در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ می تواند به تولید نفت خام خود اضافه کند.

اوپک
یکی از خبرنگاران ایرانی که از وین اخبار نشست ۱۷۱ اوپک را گزارش می‌کند، در پست اینستاگرامی خود اساس ساده شده توافق امروز اوپک در مورد ایران را اینگونه نوشت:

۱- بالاترین تولید ایران در ۱۶ سال اخیر را، که منابع ثانویه اعلام کرده است، مبنا قرار داده‌اند.

۲- بالاترین تولید ایران به گزارش منابع ثانویه ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار بشکه در روز بوده است. پس این عدد رو بعنوان مبنای تولید ایران پذیرفته‌اند.

۳- بعد از همه کشورها ۴.۵ درصد کم کرده‌اند؛ که ۴.۵ درصد ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار بشکه حدود ۱۷۸ هزار بشکه می‌شود.

۴- حالا این دو عدد را از هم کم کنید. ۱۷۸-۳۹۷۵ می شود ۳ میلیون و ۷۹۷ هزار بشکه در روز.

۵- بنابراین میانگین تولید نفت ایران در شش ماه اول ۲۰۱۷ باید روزانه ۳ میلیون و ۷۹۷ هزار بشکه باشد. به کلمه میانگین دقت کنید.

۶- بناست ایران تولیدش در ژانویه ۲۰۱۷ از عدد ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار بشکه در روز شروع کند. و آرام آرام روزانه ۹۰ هزار بشکه به این عدد اضافه کند.

۷- بر اساس جدول مصوب اوپک، تنها کشوری که می تواند در ۶ ماه اول ۲۰۱۷ به تولیدش اضافه کند، ایران است. آن هم به طور متوسط ۹۰ هزار بشکه در روز؛ به طوری که میانگین تولید نفت ایران در ۶ ماه اول ۲۰۱۷ از ۳ میلیون و ۷۹۷ بیشتر نشود.

۸- بنابراین ایران می‌تواند در ۶ ماهه اول ۲۰۱۷، در برخی هفته‌ها ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز تولید کند اما متوسط ۶ ماه نباید از ۳.۷۹۷ بیشتر شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها