رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219031

عرضه نسل جدید مدل پرفروش فورد در اروپا

ساعت24-فورد برای افزایش سودآوری در اروپا، قصد دارد مدل ساب کامپکت فیستا را در این منطقه عرضه کند.

656+6++6+/2343
style="text-align:justify">خودروسازان حجم انبوه ماند فورد به دلیل توسعه فعالیت رقیبان لوکس مانند مرسدس بنز دایملر و آئودی فولکس واگن در بخش خودروهای ارزان بازار، سالها تحت فشار قرار داشتند.

اما فورد که خریداران لوکس را با مدلهای پیشرفته مانند بعضی از خودروهای بزرگتر عرضه شده تحت برند ویگنال هدف قرار داده است، اکنون قصد دارد از فرصت پیش آمده بهره برداری کند.

نسل جدید فیستا که هفته جاری در برابر ۲۵۰۰ کارمند، واسطه فروش و خبرنگاران در کارخانه کلن فورد رونمایی شد، به امکانات ایمنی پیشرفته مجهز است و برای جلب رضایت مشتریان، کراس اوور جدید و مدلهای گران قیمت آن عرضه خواهند شد.

جیم فرلی، مدیرعامل فورد اروپا در گفت و گو با رویترز به ضرورت سودآوری در اروپا اشاره کرد اما درباره سهم فیستا در درآمدهای این شرکت توضیحی نداد. فورد از سال ۱۹۷۶ که نخستین مدل فیستا را به بازار عرضه کرد، بیش از ۱۷ میلیون دستگاه از این خودرو فروخته است.

به گفته یک سخنگوی فورد، این خودروساز آمریکایی که از کاهش هزینه‌ها و فروش رو به رشد شاسی بلندها سود می برد، ممکن است سود در اروپا را امسال به حدود یک میلیارد دلار افزایش دهد که بالاتر از ۲۵۹ میلیون دلار در سال گذشته خواهد بود.

فورد در ژوئن به سود ۶۰۰ میلیون دلاری که برای کل سال هدف گذاری کرده بود، دست یافت.

این شرکت همچنین خودروی ۱۰ هزار یورویی Ka+ city را که برای مشتریان با بودجه اندک مناسب است، در نظر گرفته است. اما باید دید عرضه مدل بازطراحی شده فیستا و سایر مدلها در بازار پرازدحام اروپا به فورد برتری خواهد داد.

طبق تحقیقات شرکت آی اچ اس مارکیت، فروش فورد در اروپا ممکن است از ۱.۴۷ میلیون دستگاه که برای سال جاری برآورد شده است، به ۱.۴ میلیون دستگاه تاسال ۲۰۲۵ برسد که ۵.۲ درصد کاهش خواهد داشت. در مقابل فروش اوپل جنرال موتورز در همین مدت دو درصد کاهش پیدا می کند و به ۱.۱۴ میلیون دستگاه می رسد در حالیکه فروش برند فولکس واگن با ۴.۶ درصد رشد، ۲.۱۶ میلیون دستگاه خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، مارک فیلدز، مدیرعامل فورد در خبر جداگانه ای اعلام کرد این خودروساز تست خودروهای خودران در اروپا را سال آینده آغاز می کند. این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ یک خودروی تمام اتوماتیک به بازار عرضه کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها