رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219128

بادامچیان: اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دولتی قادر به حل معضل برجام نیستند/ راه خروج از بن بست، سپردن کار بدست عناصری با بینش‌ احمدی نژادی نیست

ساعت 24- نایب رئیس حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت روحانی راهکار قاطع و راه حل موثری در رابطه با برجام در نظر ندارد. خطای بزرگ روحانی این بود که دولتش را به برجام وابسته کرد.

بادامچیان
اسدالله بادامچیان برجام را پدیده ای پیچیده دانست و اظهار کرد: دولت آقای روحانی در آغاز نسبت به برجام خیلی خوشبین بود اما بتدریج خوش‌بینی دولت کم شد.


وی افزود: امروز با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا و مسائل اتحادیه اروپا، برجام دچار تردید شده است. اکنون آن ذهنیت روزهای اول برجام و چهره‌های خندان دولتمردان به ذهنیت‌هایی تبدیل شده است که در پی چاره‌اندیشی برای پس از به باد رفتن برجام هستند و چهره‌های اخم کرده ای که سخن از اقدامات ایران می‌کنند.

بادامچیان با تاکید بر اینکه اکنون سوال داخلی و خارجی این است که سرانجام برجام چه می‌شود؟، تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها نمی‌دانند با برجام چه کنند؟ ترامپ گفت آن را پاره می‌کنم اما پس از پیروزی دیگر سخن از پاره کردن برجام نمی‌گوید.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اوباما هم که آبروی امریکا را برده است، در برابر عدم اجرای تعهداتش از یک طرف حرف از اجرایی شدن برجام می‌زند و از طرف دیگر تحریم ایران را امضا می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا درباره برجام دچار چندگانگی است، افزود: آنها با آمریکا اختلاف نظر دارند ولی نمی‌توانند تصمیم قاطعی بگیرند. در این زمینه میان دولت‌های اروپایی نیز اختلاف نظر فراوان است.

بادامچیان اظهار کرد: اروپایی‌ها به اجرای برجام مایل هستند اما از عکس‌العمل‌های آمریکایی‌ها نگرانی دارند. آنها در قبال موضع‌گیری برابر ایران با یکدیگر به وحدت نظری نرسیده‌اند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: دولت آقای روحانی راهکار قاطع و راه حل موثری در نظر ندارد. خطای بزرگ آقای روحانی این بود که دولتش را به برجام وابسته کرد.

وی خطای بزرگتر روحانی را سردمدار کردن اصلاح‌طلبان در دولتش دانست و تصریح کرد: جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان، قادر به حل مشکلات انقلاب اسلامی ایران با غرب اعم از آمریکا و اروپا و سایر کشورهای جهان نبودند و نیستند.

بادامچیان گفت: اصلاح‌طلبان با روحیه تمایل به تعامل با آمریکا و اروپا، بجای تدبیر صحیح در مذاکرات دچار خوشبینی بودند و عجله و شتاب داشتند که هرچه زودتر به تفاهمی با دنیای غرب برسند.؛ لذا در مذاکرات تعهدات خود را قبل از آنکه تعهدات غربی‌ها به اجرا درآید اجرا کردند و حالا دست این‌ها خالی است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دست غربی‌ها نیز پر نیست و قطعا راه خروج از این بن بست، سپردن کار بدست عناصری با بینش‌ احمدی نژادی هم نیست چراکه آنها فقط اهل بریدن بودند در حالیکه در مذاکرات باید به نتیجه اندیشید و همه تدبیر، توان و فرصت‌ها را برای دستیابی به آرمان خود بکار گرفت.

وی با بیان اینکه مسلما دولت آقای روحانی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دولتی قادر به حل معضل برجام نیستند، تاکید کرد: اگر دولت آقای روحانی در انتخابات آینده مجددا رای بیاورد مشکل همینطور استخوان لای زخم خواهد ماند.

بادامچیان گفت: تنها روی کار آمدن دولتی می‌تواند کار را به نتیجه برساند که بدور از خوش‌بینی و ذهنیت‌های غلط به غرب و بدور از افراطی‌گری و به بن بست بردن کار باشد و بتواند با هدایت رهبر اندیشمند، شجاع و مدبر و با تدبیری همه جانبه و همچنین رعایت استحکام و پرهیز از عجله و بی‌ملاحظگی در کارها، با طراحی متین و محکم و با شتاب مناسب این پدیده پیچیده را به سرانجام قابل قبول برساند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ملت هوشمند، در انتخابات آینده این مساله را با انتخابی صحیح به راه حل مطلوب خواهد رساند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها