رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219195

کلاهبرداری با تصاویر جنسی و فریبکاری اینترنتی و تماس های مشکوک+عکس و فیلم

ساعت24-بیکاری و فقدان در آمد کافی در برخی کشورها موجب روی آوردن افراد به سوء استفاده از اینترنت و خدمات فناوری های جدید برای کلاه برداری شده است. از جمله در هند و غنا به دلیل نرخ بیکاری بالا گروه های تبهکاری ایجاد شده که با روش های مختلف از راه دور از مردم کشور های دیگر کلاه برداری می کنند.

کسب در آمد با تصاویر تحریک کننده
به گزارش ساعت 24 براساس گزارش های منابع دولتی غنا مقرارت قانونی برای جلوگیری از فعالیت های کلاهبرداران از طریق اینترنت تصویب شده اما تلاش می شود افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند متوقف شوند. براساس این گزارش این افراد با تصاویر جعلی و اسامی مستعار در شبکه های احتماعی افراد را فریب می دهند و اعتماد آنان را جلب می کنند و سپس از آنان می خواهند که به آنان به شکل های مختلف پول بدهند. یک عضوی این شبکه ها می گوید من میدانم کاری که می کنم خلاف است اما بیکار هستم و فکر می کنم که کار بهتری ندارم که برای گذران زندگی انجام دهم. براساس آمارهای رسمی به دلیل کاهش رشد اقتصادی در این کشور نرخ بیکاری از سال 2014 با افزایش مواجه بوده و این روند در میان جوانان بیشتر و شدید تر بوده و موجب شده که کلاهبرداری عاشقانه از طریق اینترنت به یک کسب و کار پر رونق تبدیل شده و شکوفا شود.

کلاهبرداران هندی و آمریکایی های ساده

چندی پیش نیز یک شبکه بزرگ در هند به اتهام کلاهبرداری از شهروندان آمریکا دستگیر شدند. این گروه که از گروهی از جوانان هندی در مومبی شکل گرفته بود توسط فردی رهبری می شد که با اتکا به در آمدهای نجومی باد آورده زندگی لوکس و سطح بالایی داشته است. این افراد با استفاده زا تلفن با شهروندان آمریکایی و شناسایی آن ها و اطلاعات مختلف از آنان در مورد بدهی مالیاتی آنان گزارش های خلافی می دادند و آنان وحشت زده می کردند و در نهایت آنان برای رفع پرونده سیاه مالیاتی که دارند حاضر می شدند مقداری رشوه پرداخت کنند که این مبلغ به حساب کلاهبردار ها واریز می شد. این افراد همچنین در برخی موارد اطلاعات بانکی و شماره حساب و رمز های بانکی را نیز به دست می آوردند و از حساب افراد پول برداشت می کردند.به گفته یکی از اعضای این گروه در یک روز خوب و موفق از هر نفر تا 20 هزار دلار پول به دست می آمده است.این شبکه پس از مدت ها با پیگری اف بی آی در هند شناسایی و دستگیر شده است. در حال حاضر پلیس تعداد زیادی از افراد و مراکز تلفنی که آنان از طریق این مراکز با شهروندان آمریکایی تماس می گرفتند توقیف کرده اند و جستجو بریا یافتن سردسته این گروه ادامه درد.

مرکز تلفنی که کلاهبردارها در آن تماس تلفنی برقرار می کردند و از آمریکایی ها کلاهبرداری می کردند

براساس این گزارش در آمریکا تاکنون 20 نفر در ارتباط با این گروه دستگیر شده اند و در هند تعداد دستگیر شدگان به 75 نفر می رسد. به گفته پلیس هند این افراد رهبری داشته اند که سی ساله بوده و نامش صغر تخر است و براساس شواهد زندگی اشرافی داشته و یک ماشین آاودی 365 هزار دلاری که برای دختری که با وی دوست بود خریده بود توسط پلیس توقیف شده است. وی با پولی که از طریق کلاهبرداری به دست می آورده در خانه های لوکس و هتل های پنج ستاره زندگی می کرده است. مقامات پلیس هند یک مرکز مخابراتی را و کارکنانش را نیز به عنوان متهم و همکاری در این شبکه کلاهبرداری بین المللی بسته و فعالیت های آن را در دست بررسی دارد.

تغییر شیوه کلاهبرداری در طول زمان

کلاهبرداری با روش های مختلف در زمان های مختلف وجود داشته و با تغییرات فکری،فنی و اجتماعی شیوه های کلاهبردار ها نیز متفاوت شده است. افراد در گذشته با مراجعه به افراد با گفتگوی چهره به چره اموال مردم را می ربوده اند و اامروز با استفاده از اینترنت و تماس های تلفنی و شبکه های اجتماعی تلاش می کنند با جلب توجه افراد آنان را وادار کنند تا پول خودرا به دیگران بدهند.این شیوه با ارسال ایمیل با پیوسته به شبکه های اجتماعی که افراد در آن عضویت دارند و تماس تلفنی و مجموعه ای از اعمال متفاوت سازمان دهی می شود و در برخی موارد تعداد بیشماری افراد نیز در آن مشارکت دارند و در کشورهای مختلف نیز مستقر هستند.این شیوه ها در همه کشور ها رواج دارد و در کشور ما نیز خبرهایی در مورد چنین رویداد هایی منتشر شده است.تماس افراد و مطرح کردن اینکه شما در مسابقه ای برنده شده اید و یا جایزه ای به شما تعلق گرفته و یا کالایی را با قیمت های بسیار پایین عرضه می کنند و ... از جمله روش هایی است که در کشور ما بکار می رود.با توجه به اینکه در ایران زبان های خارجی از جمله انگلیسی رواج ندارد بدون شک این روش ها از طریق شبکه های خارجی با شکل های دیگری انجام می شود و بدون شک هم افرادی که در اینترنت فعال هستند و مسئولان مربوطه باید دقت کنند که گرفتار این گروه های خلافکار نشوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها