رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 219205

سفیردانمارک در تهران با زیرکی پیامش را رساند

فقط امنیت برای آمدن سرمایه گذاران خارجی کافی نیست

ساعت 24-در 15 ماه گذشته دهها هیات کوچک و بزرگ اقتصادی و سیاسی از کشورهای جهان به ویژه کشورها اروپایی به ایران آمدند . این گروهها عمدتااز سوی کشورهای اروپایی و با هدف شناخت بیشتر از وضع موجود سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ایران امروز به ایران آمدند تا در صورت مناسب بودن فضای کار، راه سرمایه گذاری هموار شود.

دنی عنان
یکی از شاخص های مورد توجه سرمایه گذاران در ورود یا نیامدن به یک سرزمین برای سرمایه گذاری بدون تردید امنیت در کشورهاست. وضع این شاخص درایران به ویزه در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا بسیار مناسب است. این چیزی است که اکثریت مردان سیاست واقتصاد از جمله « دنی عنان » سفیر دانمارک در تهران نیز به آن اعتراف دارند. او می گوید:دانستن این موضوع که ایران کشوری امن است نیاز به تلاش زیادی ندارد.اخبارایران که در شبکه های رسانه ای جهان منتشر می شود همواره این نکته را به اطلاع می رسانند. تداوم این امنیت برای کشورها وشرکتها برای سرمایه گذاری در ایران از سوی خارجی ها بسیار اهمیت دارد.

« دنی عنان » اما با زیرکی تمام به نکته بااهمیتی اشاره می کند که شاید در میان سیاست ورزان ایرانی و مدیران دولتی کمتر موردتوجه بوده ست. « دنی عنان » می گویدیادتان باشد امنیت تنها شرط استاندارد و کافی برای ورود شرکت ها به یک کشور یا منطقه نیست و مسایل دیگر نیز باید آسان سازی شده باشند. ایران در زمینه تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی در سطح پایینی قرار داردو این مساله ای است که بیان می کند ایران کشوری نیست که بتوان به راحتی در ان سرمایه گذاری کرد.وی به نکته با اهمیت دیگری نیز اشاره کرده است: من باوردارم دولت اقای روحانی هرچند تلاش خود را می کند تاتغییرات اقتصادی کافی برای جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد اما در مدت باقی مانده از عمر دولت کار بسیار مشکلی دارد تا سرمایه خارجی به دست آورد.سفیر دانمارک که بانشریه صنعتگر گفت و گو کرده است ادامه می دهد:من اطمینان دارم شرکت های دانمارکی تمایل دارند در ایران سرماایه گذاری کنندو به ایران خواهند آمد.

ایران بازار بسیار مهمی برای شرکت های دانمارکی است و اگر ایران شرایط تجارت خود را تسهیل کند شرکت های قابل توجهی از دانمارک به ایران می آیند.ورود سرمایه گذاران دانمارکی به ایران با توجه به بازار بزرگ ایران به نفع انهاست و البته برای ایجاد اشتغال در ایران نیز مفید است و به رشد اقتصاد ایران کمک می کند. سفیر دانمارک در تهران با استناد به سخنان رییس جمهور ایران در روزی که استوارنامه اش را به روحانی داد افزود: شرکت های دانمارکی می دانند بازار ایران باتوجه به جمعیت 80 میلیون نفری ساکن در این کشور و بازار 300 میلیونی همسایه هایش یک بازار حدود 400 میلیون نفری است و به همین جهت حضور در بازار ایران بریشان اهمیت دارد. به گفته اقای « دنی عنان » شرکت های دانمارکی به بازار انرژی های تجدیدپذیر ایران بسیار خوش بین هستندو امیدوارند همکاری های گسترده در این حوزه به دست اید. به گفته او وزیر نیرو ایران به دانمارک رفته و در این باره صحبت کرده است.

این بخش برای دانمارک بسیار مهم است . من خبر می دهم در ماههای آینده یکی از شرکت های مهم دانمارکی برای فعالیت در این بخش به ایران می آید تا به صورت متمرکز در ایران فعالیت کند. . سفیر دانمارک در ایران افزود. در 6 ماه اول سال مبادلات تجاری ایران و دانمارک 80 درصد رشد را تجربه کرده است. دانمارک در تعامل با ایران تنها به امرسیاسی یا اقتصادی بسنده نمی کند بلکه ارتباط شهروندان ایرانی و دانمارکی اهمیت بالایی دارد.درآینده نزدیک شرکت های دانمارکی در زمینه توسعه جنگل های ایران فعالیت خواهند کرد. این شرکتها تجربه ودانش قابل اعتنایی در زمینه توسعه جنگل ها دارند.او یادآوشد :درحال حاضر 50 درصد صادرات دانمارک به ایران صادرات دارو است . البته شرکت معتبر نوو نوردیسک 80 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کرده است. شرکت های دانمارکی علاقه دارند در بخش اب سرمایه گذاری کنند زیرا توانایی بالایی در این بخش دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها