رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219224

ایران در مقابل نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده/ متناسب با زمان آنها را اجرایی میکنیم

ساعت24-سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: ایران در برابر نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده که متناسب زمان آنها را اجرایی می‌کند.

سیدحسین نقوی حسینی
style="text-align:justify">سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران از سوی مجلس سنای آمریکا، گفت: این طرح پیش از این نیز در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود و به دلیل اینکه اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز نمی‌تواند آن را وتو کند و این طرح به قانون تبدیل می‌شود، قطعاً این قانون نقض برجام است.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در اولین جلسه به این موضوع می‌پردازد، ادامه داد: هفته آینده از مسئولان وزارت خارجه دعوت می‌شود تا با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی این قانون بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه قطعاً جمهوری اسلامی ایران به این قانون که در دو مجلس نمایندگان و سنا به تصویب رسیده واکنش نشان می‌دهد، تصریح کرد: ایران در برابر نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده که متناسب زمان آنها را اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سناتورهای آمریکایی در جلسه روز گذشته خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تصویب کردند.

طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، با 99 رای مثبت در برابر صفر رای منفی در سنا به تصویب رسید.

به گزارش تسنیم، حتی اگر اوباما نیز رای سنا را وتو کند این طرح باز هم به قانون تبدیل می‌شود، چرا که بیش از دو سوم در هر دو مجلس به این طرح رای داده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته به تمدید تحریم‌ها علیه ایران رای داد. این تحریم‌ها اولین بار در سال 1996 میلادی و با هدف مجازات سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران و با ادعای مهار دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به تصویب رسیدند و تا پایان سال 2016 میلادی منقضی خواهند شد.

رویترز روز سه‌شنبه نوشت که اگر طرح تمدید تحریم‌ها علیه ایران در سنا به تصویب برسد، برای امضا به کاخ سفید فرستاده خواهد شد و با امضای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قانونی می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرده بود که تصویب تمدید این تحریم‌ها علیه ایران نقض توافق هسته‌ای به شمار نمی‌آید.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها