رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219372

آمارها نشان می دهد

افزایش آمار کودک آزاری در ایران/ مرگ ۴ کودک در پی کودک‌آزاری والدین

ساعت 24-نسبت کودک‌آزاری در ۶ ماه‌ سال‌جاری نسبت به زمان مشابه‌ سال گذشته افزایش داشته است

کودک آزاری
بر اساس آمار ٦ ماهه اورژانس اجتماعی کشور ١٠٢ دختر و ١٠٧ پسر در سنین مختلف از نوزادی تا قبل از ١٨ سالگی از سوی والدین خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به آمار کودک‌آزاری در ٦ ماه گذشته‌ سال ٩٥ گفت: تاکنون مسئولان ١١ استان کشور گزارش‌های دریافتی مبنی بر کودک‌آزاری در ٦ ماهه نخست‌ سال‌جاری را به اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور ارسال کرده‌اند. یزد، خراسان رضوی، اصفهان، همدان، گلستان، قم، گیلان، کرمان، تهران، البرز و قزوین استان‌هایی هستند که آمار کودک‌آزاری خود را اعلام کرده‌اند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با ارایه آماری از تعداد افراد زیر ١٨ سالی که طی بازه زمانی ٦ ماهه مورد آزار قرار گرفته‌اند، اظهارکرد: بر اساس آمار، ١٠٢ دختر و ١٠٧ پسر در سنین مختلف از نوزادی تا قبل از ١٨ سالگی از سوی والدین خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که از این تعداد ١٠٤ نفر نوزاد بوده‌اند.
اسدبیگی ادامه داد: از آمار ٢٠٩ نفره کودک‌آزاری، ١٢٩ مورد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به بهزیستی کشور ارجاع داده شده بودند که بعد از بررسی‌های متعدد از سوی قضات، ١١٠ نفر به خانواده‌های خود ارجاع و ٨٧ کودک به سازمان بهزیستی و سرپرستی ٨ کودک نیز به اقوام‌شان سپرده شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کودک‌آزاری‌ها طی ٦ ماهه اخیر منجر به فوت کودکی شده است یا خیر؟ گفت: از میان آمار ٢٠٩ کودک‌آزاری صورت گرفته، ٤ مورد منجر به فوت کودکان شده و بیشترین آمار کودک‌آزاری‌ها متعلق به تهران بوده است.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دلایل شناسایی کودکانی که در شهر تهران مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: نخست جمعیت بالای پایتخت و دوم فعال بودن سازمان‌های حمایت‌کننده از مادران و کودکان در تهران منجر شده تا کودکان شناسایی شوند و در نهایت مورد حمایت قرار گیرند.
وی به همکاری وزارت بهداشت و تعامل این وزارتخانه با سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با مسئولان این وزارتخانه برگزار شده که درنهایت منجر به ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت همکاری بیشتر با بهزیستی شده است.
اسدبیگی افزود: طبق بخشنامه وزارت بهداشت، مراکز درمانی و بیمارستانی موظف شده‌اند تا تمامی مادرانی که باردار بوده و فرزند معتاد به دنیا می‌آورند و دچار مسمومیت مواد هستند را بستری کرده و تحت درمان قرار دهند.
رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور اضافه کرد: نسبت کودک‌آزاری در ٦ ماه ‌سال‌جاری نسبت به زمان مشابه ‌سال گذشته افزایش داشته است.

شهروند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها