رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219416

رئال مادرید 11 - بارسلونا یک؛ نتیجه تاریخی در چامارتین

ساعت24-بارسلونا در 1943 سنگین‌ترین شکست خود را برابر رئال مادرید در چامارتین تجربه کرد.

ر
در نیمه نهایی کوپا دل ری سال 1943 اتفاقاتی عجیب رخ داد و در دیدار تیم های رئال مادرید و بارسلونا 12 گل از خط دروازه ها عبور کرد. در بازی رفت کوپا بارسلونا در زمین خود سه بر صفر پیروز شد و به نظر می رسید که آبی اناری ها تیم فینالیست هستند اما در فاصله دیدار رفت و برگشت، رسانه های مادریدی به شدت جوسازی کردند.

ادواردو تئوس ژورنالیست روزنامه «یا» بیشتر بر این موضوع پافشاری کرد. دروازه بان پیشین مادرید به شدت از داور انتقاد کرد چون مانع از گلزنی سابینو باریناگا (مهاجم رئال مادرید) شده بود. درحالی که ضربه باریناگا به سمت دروازه می رفت، داور سوت پایان نیمه نخست را به صدا در آورد اما تئوس بیش از همه به بازی رئال مادرید در جوی خشن انتقاد کرد. پس از جنگ رژیم حاکم در اسپانیا سعی داشت شهرها و ایالت های اسپانیا را متحد کند. او انتظار داشت فوتبال در این موضوع تاثیر گذار باشد اما این‌چنین نشد.

اعتراض های تئوس از طریق روزنامه «یا» تاثیرگزار بود و مادرید در فاصله دو بازی کمپینی را تشکیل داد. بی اعتمادی قدیمی بین دو تیم مادرید و بارسلونا باعث شعله‌ور شدن این آتش شد. مادریدی ها در بازی برگشت جوی وحشتناک به وجود آوردند. ساعاتی پیش از شروع بازی در خیابان ویکتوریا به هواداران، سوت فروختند تا در ورزشگاه سر و صدا راه بیندازند و آن ها این کار را به خوبی انجام دادند. هر بار که بازیکنان بارسلونا پا به توپ می شدند، 20 هزار نفر سوت می زدند و جوی غیر قابل تحمل را به وجود می آوردند. مادرید خوب ظاهر شد و پیش از دقیقه 30، نتیجه دیدار رفت را رقم زد. این در حالی بود که بارسلونا از هم فروپاشیده به نظر می رسید. آبی اناری ها در عرض 15 دقیقه پنج گل دیگر دریافت کردند. بازی در پایان نیمه نخست، هشت بر صفر تمام شد. در نیمه دوم جشنواره گل مادریدی ها ادامه داشت و در نهایت سفیدپوشان 11 بر یک پیروز میدان شدند.

همسر دروازه بان بارسلونا که عصر آن روز به همراه دوستانش به سینما رفته بود، پس از بیرون آمدن از آنجا، زمانی که متوجه شد همسرش 11 گل خورده است، غش کرد. او فکر کرد اتفاقی افتاده است. جوانی به نام خوان آنتونیو سامارانش که بعدها رییس کمیته بین المللی المپیک شد، در روزنامه «لا پرنسا» بارسلونا گزارشی جنجالی نوشت و همچون تئوس از فضای حاکم بر آن دیدار انتقاد کرد. این انتقاد برای سامارانش گران تمام شد و کارت خبرنگاری‌اش برای چند ماه از او گرفته شد. جالب اینجاست که سامارانش هوادار بارسلونا نبود بلکه طرفدار اسپانیول (همشهری آبی اناری ها) بود.

باشگاه بارسلونا اعلام کرد پیش از بازی یک پلیس به آن ها گفته است باید از مادرید شکست بخورید. چنین حرفی صحت نداشت و دو تیم بدون حرف و حدیث بازی را شروع کردند. بارسا تنها به خاطر جو حاکم در برنابئو، چنین شکست سنگینی را تجربه کرد. پس از بازی اتفاقات مهم دیگری نیز افتاد. دو رییس باشگاه مجبور شدند از سمت خود کناره گیری کنند. مارکس د لا مسا د آستا (رییس بارسلونا) و سانتوس پرالبا (رییس مادرید) استعفا کردند. ماموریت دو رییس بعدی، برنامه ریزی برای انجام دیداری رفت و برگشت به منظور ایجاد صلح میان دو تیم بود. روسای جدید بارسلونا و مادرید، خوسه آلبرتی مونتاداس و سانتیاگو برنابئو بودند.

برای دیدن اخبار ورزشی ساعت 24 روی ، خبر ورزشی کلیک کنید

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها