رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219548

دلار ۴۰ تومان ارزان شد/ افزایش مراجعات در بازار ارز

ساعت 24- بازار ارز در نخستین روز هفته از وضعیت متعادل‌تری نسبت به هفته گذشته برخوردار شده است و دلار که به بالاترین نرخ خود در سال گذشته رسیده بود اکنون ۴۰ تومان ارزان شده است؛ هر چند که مراجعات در بازار ارز بیشتر شده و طبق اظهارنظر فروشندگان، وضعیت روزهای آینده بازار چندان روشن نیست.

قیمت دلار
بازار ارز و سکه در نخستین روز هفته از ثبات نسبی در مقایسه با هفته گذشته برخوردار شده است و قیمت ها تا حدودی و با شیب آرام در جهت کاهش حرکت کرده است.

وضعیت بازار ارز و سکه به طور نسبی در مقایسه با هفته گذشته که دلار آمریکا با جهش قابل توجهی مواجه شد و از مرز ۳۹۰۰ تومان عبور کرد، شرایط با ثبات تری پیدا کرده است و به کانال ۳۸۰۰ تومان بازگشته است.

نرخ دلار آمریکا هفته گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو شد و با پشت سر گذاشتن ۳۹۰۰ تومان به بالاترین نرخ خود از سال گذشته تا کنون رسید.

دلار ۴۰ تومان ارزان شد

اما در بازار امروز - شنبه - دلار آمریکا بین ۳۷۸۰ تومان تا ۳۸۲۰ تومان خریداری و بین ۳۸۰۰ تا ۳۸۴۰ تومان فروخته می شود که در مقایسه با پنجشنبه حدود ۴۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

مشاهدات از بازار حاکی از آن است که با وجود رفت و آمد نسبتا زیاد افراد در مقابل صرافی های خیابان فردوسی، خرید و فروش چندانی صورت نمی گیرد، چرا که به نظر می رسد وضعیت روزهای آینده بازار چندان روشن نیست و پیش‌بینی مشخصی از وضعیت قیمت دلار و سایر ارزها برای خریداران و فروشندگان وجود ندارد.

برخی از فروشندگان و دلالان در بازار، صحبت از احتمال افزایشی شدن مجدد نرخ ها در روزهای آینده می ‌کنند و برخی دیگر احتمال کاهشی شدن آن را بیشتر می دانند و برای همین نوعی تعادل در وضعیت عرضه و تقاضا در بازار به نظر می رسد.

همچنین مشاهدات حاکی از آن است که در میان سایر ارزها یورو بین ۴۰۳۰ تا ۴۰۵۰ تومان خریده می شود و بین ۴۱۲۰ تا ۴۱۵۰ تومان به فروش می رسد. پوند انگلستان نیز ۴۷۰۰ ت ۴۷۷۰ تومان خریده و ۴۸۰۰ تا ۴۸۵۰ تومان در بازار فروخته می شود.

سکه ۱۰ هزار تومان گران شد

اما قیمت سکه در مقایسه با اواخر هفته گذشته با روند افزایشی مواجه شده است. سکه تمام طرح جدید امروز یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به طور متوسط در بازار خریده و یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان نیز فروخته می شود که ۱۰ هزار تومان نسبت به روز پنجشنبه افزایش قیمت دارد.

همچنین نیم سکه ۵۷۰ هزار تومان خریداری و ۵۷۸ هزار تومان به فروش می رسد. ربع سکه نیز ۲۹۵ هزار تومان خریده و ۳۰۵ هزار تومان فروخته می شود.

اما در بازار انواع طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۲ هزار و ۲۲۶ تومان فروخته می شود. همچنین هر مثقال طلا ۴۸۶ هزار و ۶۰۰ تومان و اونس جهانی طلا نیز ۱۱۷۸ دلار و ۱۰ سنت داد و ستد می شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها