رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 219562

در دیدار روحانی و نماینده ویژه پوتین چه گذشت؟

ساعت24-رئیس‌جمهور گفت: نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق هسته‌ای انجام دهد.

/*//89***/*-*-6++*-19
style="text-align:justify">حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی امروز (شنبه)، «لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت و در این دیدار، پس از استماع گزارش فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی در مبارزه با تروریسم در سوریه، اظهار کرد: همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهایی که ریشه‌کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: موضوع سوریه از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم‌گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.

روحانی همچنین تأکید کرد: حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

رئیس‌جمهور تروریسم را خطری بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود، با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: بی‌تردید همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسائل منطقه‌ای به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

وی همچنین توافق هسته‌ای را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر و بیان کرد: همه باید برای حراست از دستاوردهای این توافق تلاش کنند و نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.

روحانی در پایان تصریح کرد: ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام، سایر اعضای گروه 1+5 نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

"لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز در این دیدار نظرات رئیس‌جمهور روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه را به رییس جمهوری ارائه داد.

وی با بیان این‌که پوتین برای اعتمادی که میان دو دولت و دو ملت ایران وروسیه وجود دارد ارزش زیادی قائل است، بر تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو در مسایل منطقه ای و جهانی تأکید کرد و گفت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است و هیچ دلیلی برای تضعیف آن وجود ندارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها