رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219574

معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی

ساعت 24- معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیقه عمومی ناجا گفت: غیبت مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده، با تایید نوع و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی و شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی ، مانع رسیدگی به درخواست معافیت آنان نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس 'سرهنگ نجف حمیدزاده ' اظهارکرد: پیروهماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور حمایت بیشتر از معلولان و خانواده های آنان، این امکان فراهم شده تا مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هردلیلی غیبت کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده اند نیز بتوانند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه این مساعدت تنها شامل معلولیت های ذهنی و ناتوان کننده می باشد، افزود: نوع معلولیت و شدت آن می بایست توسط سازمان بهزیستی تایید شده و پس از ثبت درخواست معافیت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ، با ارسال دعوتنامه از سوی وظیفه عمومی برای مشمول، پرونده در شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی نیز بررسی می شود و درصورت تایید معلولیت ، پرونده در سیر مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت قرار خواهد گرفت.


این مقام مسئول بیان داشت: شرط اصلی برای تایید کلیه معافیت های مربوط به معلولان درسازمان بهزیستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که این امر منطبق با روح قوانین و اصل توانمندسازی خانواده ها برای حمایت و نگهداری معلولان است.


گفتنی است، شرط اصلی برای استفاده از انواع معافیت ها، نداشتن غیبت است که استفاده از معافیت فوق برای مشمول غایب، استثناء است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها