رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219683

ژنرال اسرائیلی:

تل‌آویو نگران پیشرویهای ایران در منطقه است

ساعت 24- سرلشگر سابق ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ادعای تلاش‌های ایران در تقویت نظامی نیروهای نیابتی خود در منطقه، «ایران» را مایه نگرانی تل‌آویو نام نهاد.

div style="direction: rtl;">

مدیرکل سابق وزارت امور بین‌المللی و راهبردی اسرائیل به وبگاه «آلگماینر» گفت که ایران در حال سرعت بخشیدن تقویت بنیه نظامی «عوامل نیابتی خود در منطقه» است و دلیل آن نیز این است که «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا بعد از مراسم تحلیف در ماه ژانویه به شدت مانع فضای عملیاتی ایران می‌شود.


سرلشگر ذخیره «یوسف کوپر واسر» که اینک مدیر ارشد اندیشکده «مرکز روابط عمومی» است، مدعی شد ارتش اسرائیل به طور کامل نسبت به تقویت مواضع حزب الله لبنان که اینک به نفع «بشار اسد» رییس جمهور سوریه در این کشور در حال نبرد است، مطلع است.

وی افزود: «با وجودی‌ که روسیه و ایران از نیروهای حزب‌الله در سوریه حمایت می‌کنند، اما روسیه می‌داند که اسرائیل اجازه ارسال سلاح به حزب‌الله را از طریق سوریه نمی‌دهد.»

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو با بیان این‌که حزب الله در برهه کنونی بزرگترین نگرانی اسرائیل نیست گفت: «البته، این ایران است که موجب نگرانی است. ایران در حال پیشروی و عبور از عراق، سوریه و لبنان است.»

پیشتر نیز «آوی دیختر» رییس سابق «شین بت» سازمان اطلاعاتی، جاسوسی داخلی رژیم اسرائیل در دیدار با هئیت پارلمانی سوئیس گفته بود که اینک ایران فرماندهی 25 هزار نیروی شیعه در سوریه را بر عهده دارد.

این منبع خبری در خاتمه به نمایش قدرت چندی قبل نیروهای حزب‌الله و برگزاری رژه نظامی در شهر حمص سوریه همراه با برخی تجهیزات چون موشک‌های ضد تانک اشاره کرد.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها