رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219686

تاکتیک‌های جدید داعش برای حمله به غرب

ساعت 24- گروه تروریستی داعش پس از قبول شکست های پی در پی و عقب نشینی ازمناطق اشغال شده در عراق و سوریه ،تاکتیک های جدیدی را در حمله به غرب در پیش گرفته است.

style="text-align:justify"> پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) در گزارشی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به تهدیداتی که از سوی گروه داعش می تواند آنها را تهدید کند هشدار داد.

"راب وینرایت"، رئیس یوروپل با بیان این که "انجام حملات بیشتر" توسط داعش در اروپا محتمل است گفت: پاسخ و واکنش ما نیز شدیدتر است و فکر می کنم وارد مرحله ای خواهیم شد که در آن تهدیدات ناشی از داعش را احتمالا به سطح نازلتر محدود می کنیم. اما هنوز وارد این مرحله نشده ایم."
استفاده از خودروهای بمب گذاری شده ،احتمال به کارگیری سلاح های شیمیایی و بیولوژیک، گروگان گیری، و اخاذی از جمله شکل های جدید حملات تروریستی است.
داعش ممکن است حمله به تاسیسات زیربنایی همانند شبکه های توزیع برق و حتی نیروگاه های هسته ای در غرب را نیز جزو الویت های خود قرار دهد.
اواخر آبان ماه امسال هماهنگ کننده ملی امنیت و مبارزه با تروریسم هلند گفت که 60 تا 80 عنصر گروه تروریستی داعش در اروپا مستقر و مشغول طراحی برای حمله به کشورهای این قاره هستند.
یکی از نگرانی های عمده غربی ها هم بازگشت اروپایی های عضو داعش است.
منابع غربی تعداد شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که با پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند را بین 4 تا 6 هزار نفر برآورد کرده اند.
داعش از جمله مهمترین گروههای تروریستی است که با تکیه بر امکانات و کمک های کشورهای غربی و منطقه ای از جمله عربستان سعودی و قطردر سالهای گذشته فعال شده است.
العالم
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها