رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 219958

کلاهبرداری پیامکی هیچ ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد/ مردم پول واریز نکنند

ساعت 24- سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی یکی از خبرگزاری ها درباره کلاهبرداری پیامکی گفت: کلاهبرداری صورت گرفته هیچ ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

محمدرضا فرتقی زاد روز یکشنبه افزود: کلاهبرداری پیامکی در روزهای اخیر برای تعدادی از مشترکان تلفن همراه اتفاق افتاده، به طوری که فردی به نام « شبیری » برای واریز پول شماره حساب داده و از مردم درخواست کرده است پولی را به آن شماره واریز کنند.

وی افزود: بررسی ها نشان داد این شماره توسط شخص کلاهبرداری به یک شماره موبایل کم استفاده در دفتر وزارتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقال داده شده (دایورت شده) است.


فرنقی زاد گفت: به محض اطلاع از وقوع این کلاهبرداری موضوع به مقام های قضایی ارجاع داده شد تا پیگیری های لازم را انجام دهند.


سخنگوی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات افزود: همچنین به افرادی که پول به حساب اعلام شده واریز کرده اند، اطلاع داده شده پیامک ذکر شده به قصد کلاهبرداری بوده است و از طریق قوه قضاییه تلاش برای استرداد پول ها صورت خواهد گرفت.


فرنقی زاد از مردم خواست چنانچه پیامک گفته شده را از 2 شماره 937 و 939 ارسال کننده پیامک دریافت کردند از واریز مبلغ به آن خوداری کنند.


به گزارش ایرنا، از یک پیامک جعلی در روزهای اخیر با نام « شبیری » که می‌گفت: «سلام بزن به این حساب.... به نام شبیری. دستت هم درد نکنه.» به شماره برخی مشترکان تلفن همراه ارسال شده بود که این پیامک برعکس روش‌های سابق و معمول کلاهبرداری وعده جایزه نمی‌ داد و از ذوق‌زدگی و بی‌اطلاعی مال‌باخته سوءاستفاده نمی‌کرد بلکه افراد مطلع را نشانه گرفته و آنها را به اشتباه انداخته است.


این پیامک تاکنون از چند شماره ایرانسلی به مشترکان 3 اپراتور تلفن همراه کشور ارسال شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها