رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 220880

نتایج بازی های دیشب و برنامه امشب لیگ قهرمانان اروپا + جدول

ساعت24-تیم فوتبال روستوف به همراه دو بازیکن ایرانی‌اش با تساوی برابر آیندهوون به لیگ اروپا صعود کرد و ناپولی و بنفیکا به جمع 16 تیم برتر پیوستند.

آخرین هفته لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب آغاز شد که وضعیت چهار گروه نخست این رقابت‌ها مشخص شد. دو تیم باقی‌مانده به جمع 16 تیم پیوستند و تیم‌های صعودکننده به لیگ اروپا شناخته شدند.

* گروه A

- بازل 1 آرسنال 4

بازل میزبان آرسنال بود و چهار بر یک مغلوب شد. آرسنال در نیمه نخست دو بار دروازه بازل را باز کرد. هر دو گل توسط لوکاس پرس به ثمر رسید. در نیمه دوم باز هم پرس گلزنی کرد تا در این بازی هت‌تریک کند. در ادامه توپچی‌ها به گل دیگری دست پیدا کردند. بازل تنها توانست یک گل را جبران کند.

آرسنال با این پیروزی، بازی‌های گروهی را با صدرنشینی به پایان رساند. بازل از این بازی‌ها حذف شد و در رتبه چهارم قرار گرفت.

- پاری سن ژرمن 2 لودوگورتس 2

پاری سن ژرمن به مصاف لودوگورتس رفت و این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

لودوگورتس در نیمه نخست در کمال تعجب گل نخست را در دقیقه 15 وارد دروازه تیم پاریسی کرد. میزبان در نیمه دوم گل مساوی را توسط ادینسون کاوانی به ثمر رساند. در ادامه باز هم تیم بلغاری به گل دست یافت اما در لحظات پایانی آنخل دی ماریا گل مساوی را به ثمر رساند.

پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم به یک هشتم صعود کرد و لودوگورتس نخستین تیم بلغاری نام گرفت که به لیگ اروپا صعود می‌کند.

* گروه B

- بنفیکا 1 ناپولی 2

بنفیکا برابر ناپولی قرار گرفت و دو بر یک شکست خورد.

ابتدا دروازه میزبان توسط خوسه ماریا کایخون باز شد. دریس مرتنس در دقیقه 79 گل دیگری برای مهمان به ثمر رساند. میزبان تنها توانست یک گل را جبران کند.

بنفیکا با وجود شکست با هشت امتیاز به همراه ناپولی به یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

- دیناموکیف 6 بشیکتاش صفر

دیناموکیف میزبان بشیکتاش بود و شش بر صفر مهمانش را شکست داد.

دینامو در نیمه‌نخست به چهار گل دست یافت. آرتیم بیسیدین در دقیقه 9 گلزنی کرد در ادامه آندرسبک با دریافت کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد و بشیکتاش 10 نفره شد.

تیم اوکراتگینی از فرصت استفاده کرد و سه گل دیگر به ثمر رساند. در نیمه دوم باز هم دروازه تیم ترک باز شد و ابوبکر از تیم بشیکتاش با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد.

بشیکتاش با قبول این شکست به لیگ اروپا صعود کرد و دینامو حذف شد.

* گروه C

- بارسلونا 4 مونشن گلادباخ صفر

بارسلونا به مصاف مونشن گلادباخ رفت و با چهار گل برابر مهمانش به پیروزی رسید.

گل نخست بازی را لیونل مسی به ثمر رساند. مهاجم بارسلونا دهمین گلش را در مرحله گروهی وارد دروازه مونشن گلادباخ کرد. در نیمه دوم باز هم آبی‌اناری‌ها به گل دست یافتند. آردا توران هت‌تریک کرد.

گلادباخ پیش از این به لیگ اروپا صعود کرده بود و بارسلونا به عنوان تیم نخست گروه به جمع 16 تیم برتر پیوسته بود.

- منچسترسیتی 1 سلتیک 1

منچسترسیتی به مصاف سلتیک رفت و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* گروه D

- آیندهوون صفر روستوف صفر

آیندهوون برابر روستوف قرار گرفت و این بازی بدون گل به پایان رسید.

سردار آزمون در ترکیب اصلی حضور داشت در دقیقه 90 تعویض و سعید عزت‌اللهی دیگر بازیکن ایرانی این تیم وارد زمین شد.

روستوف با قرار گرفتن در رتبه سوم به لیگ اروپا صعود کرد.

- بایرن مونیخ 1 اتلتیکومادرید صفر

بایرن مونیخ میزبان اتلتیکومادرید بود و توانست با یک گل نخستین شکست تیم اسپانیایی را در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان رقم بزند.

نخستین حمله خطرناک توسط بازیکنان اتلتیکو انجام شد و مانوئل نویر ضربه یانیک کاراسکو را مهار کرد. مهاجم بلژیکی دوباره ضربه‌ای به سمت دروازه نویر زد اما دروازه‌بان آلمانی به‌راحتی توپ را مهار کرد.

در ادامه داگلاس کاستا دروازه شاگردان دیگو سیمئونه را تهدید کرد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه 29 از روی ضربه آزاد گل نخست بازی را برای بایرن به ثمر رساند. حملات دو تیم پس از گل نخست نتیجه‌ای نداشت و نیمه اول یک بر صفر به پایان رسید. تلاش دو تیم در نیمه دوم بی‌نتیجه بود. یکی از حساس‌ترین موقعیت‌ها در دقیقه 76 توسط تیاگو از بین رفت.

دو تیم پیش از این صعودشان به به دور بعد را قطعی کرده بودند.

*** برنامه بازی های امشب

دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۸ دیدار چهارشنبه شب به پایان خواهد رسید تا چهره تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها قطعی شود.

* گروه E

- بایرلورکوزن - موناکو

سرنوشت این گروه کاملا مشخص شده است و دیدار دو تیم بایر لورکوزن و موناکو کاملا تشریفاتی است. موناکو توانسته است صدرنشینی خودش را در لیگ قهرمانان قطعی کند و از طرفی هم صعود بایرلورکوزن نیز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد قطعی شده است.

اکنون در یک دیدار کاملا تشریفاتی دو تیم در بای آره نا برابر هم به میدان خواهند رفت. موناکو بعد از برد ۵ بر صفر این هفته برابر باستیا توانست در رده دوم جدول رده بندی قرار بگیرد. دو گل این دیدار را رادامل فالکائو به ثمر رساند.

این در حالی است که بایرلورکوزن با تساوی این هفته برابر فرایبورگ یک رده در جدول رده بندی صعود کرد و در رده نهم قرار گرفت. به نظر می رسد دو تیم با توجه به قطعی شدن صعودشان با تیم دوم خود در زمین حاضر شوند. شاگردان لئوناردو یاردیم فصل را بسیار خوب شروع کردند.

آنها در لیگ فرانسه عملکرد بسیار خوبی داشتند و موفق شدند پشت سر نیس در جایگاه دوم قرار بگیرند. پیروزی ۳ بر یک برابر پاری سن ژرمن در هفته سوم لیگ فرانسه، نشان دهنده قدرت و آماده بودن این تیم است. قرمز و سفیدها با تلفیقی از جوانان مستعد فرانسه مثل سیدیبه و لمار به همراه بازیکنان باتجربه همانند موتینیو، فالکائو و گلیک ترکیب بسیار خوبی را تشکیل دادند.

- تاتنهام - زسکامسکو

در دیگر دیدار این گروه تاتنهام و زسکا برای کسب سهمیه لیگ اروپا در ورزشگاه ومبلی برابر هم دیدار خواهند کرد. تاتنهام این فصل نسبت به فصل گذشته افت داشته و در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

تیم انگلیسی دیگر شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد و در صورتی که برابر زسکا شکست نخورد، می تواند به عنوان تیم سوم گروه راهی لیگ اروپا شود.

تاتنهام بعد از برد پرگل برابر سوانزی این هفته با روحیه خوبی به این دیدار می روند. در کنار این، تمدید قرارداد هری کین در این هفته نیز باعث دلگرمی هواداران تاتنهامی شده است.

* گروه F

- رئال مادرید - دورتموند

در یکی از دیدارهای حساس این گروه، دو تیم رئال مادرید و دورتموند در حالی برابر هم به میدان می روند که دو تیم برای صدرنشینی در گروه تلاش خواهند کرد.

در حال حاضر دورتموند با دو امتیاز بیشتر از رئال مادرید در صدر جدول گروه قرار دارد و در صورتی که دورتموند در دیدار برگشت شکست نخورد، به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله بعد خواهد شد. دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید ولی تساوی رئال برابر لژیا ورشو باعث شد تا این تیم مادریدی در رده دوم قرار بگیرد.

این بازی یکی از آزمون های بزرگ زیدان خواهد بود و باید دید بدون گرت بیل، کهکشانی ها می توانند روند بدون باخت خود در این فصل را ادامه بدهند و سربلند از بازی با دورتموند خارج شوند یا خیر.

دورتموند نیز برای این دیدار یک غایب خواهد داشت. سومر دروازه بان این تیم مدت‌ها از ترکیب اصلی دور خواهد بود و به جای او، رومن وایدن‌فلر درون دروازه خواهد ایستاد. همچنین نوری شاهین، هافبک تیم آلمانی فرصت خواهد داشت تا با هم تیمی های سابق خود در رئال روبرو شود.

دو تیم برای اولین بار در نیمه نهایی فصل ۹۸-۱۹۹۷ لیگ قهرمانان برابر هم ایستادند که رئال با برتری ۲ بر صفر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، قهرمان دوره قبل را حذف کرد و با رسیدن به فینال و پیروزی مقابل یوونتوس، قهرمان اروپا شد.

دیدار بعدی این دو در گروه C بازی ها در فصل ۰۳-۲۰۰۲ بود. رئال در خانه به پیروزی ۲ بر یک رسید و در آلمان به تساوی یک بر یک رضایت داد و با ۱۱۱ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود کرد. دورتموند ۱۰ امتیازی با کسب رده سوم، از رقابت ها کنار رفت.

این دو تیم همچنین در یک چهارم نهایی فصل ۱۴-۲۰۱۳ برابر هم به میدان رفتند. فصلی که رئالی ها توانستند به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسند. رئال با گل های بیل، ایسکو و رونالدو، توانست در دیدار رفت خیال خود را برای صعود راحت کند و در دیدار برگشت دو گل مارکو رویس نتوانست از حذف دورتموند جلوگیری کند.

- لژیا - اسپورتینگ

در دیگر دیدار این گروه دو تیم برای کسب مجوز حضور در لیگ اروپا به مصاف هم می روند. اسپورتینگ با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است و این در حالی است که لژیا با یک امتیاز تیم قعرنشین گروه است و در صورتی که دیدار دو تیم با تساوی یا برتری اسپورتینگ به پایان برسد، این تیم پرتغالی راهی مرحله حذفی می شود و تنها راه صعود اسپورتینگ به مرحله بعد نیز برتری در دیدار برابر تیم پرتغالی خواهد بود.

* گروه G

- بروخه - کپنهاگن

بروخه ضعیف ترین تیم این فصل لیگ قهرمانان بوده و بدون امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار گرفته است. این تیم بلژیکی حتی شانس حضور در لیگ اروپا را ندارد و تنها برای اعاده حیثیت برابر کپنهاگن دیدار خواهد کرد.

کپنهاگن با ۶ امتیاز فعلا صعود خود را به لیگ اروپا قطعی می بیند و برای اینکه بتواند راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان شود، باید در بلژیک به برتری برسد و منتظر شکست پورتو برابر لسترسیتی باشد.

- پورتو - لسترسیتی

لسترسیتی یکی از تیم های خوب این دوره از رقابت ها، توانسته است صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه به مرحله بعدی قطعی کند و در دیدار تشریفاتی برابر پورتو دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که هم تیمی های ایکر کاسیاس امیدوار هستند با برتری یا تساوی در این دیدار، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شوند. دیدار رفت دو تیم با برتری لسترسیتی در کینگ پاور به پایان رسید.

* گروه H

- یوونتوس - دیناموزاگرب

یوونتوس بعد از برد دلچسب در بازی قبلی برابر سویا در لیگ قهرمانان، به دیدار دیناموزاگرب بدون امتیازی در خانه خواهد رفت. هنوز صعود یووه به عنوان تیم نخست به مرحله بعد قطعی نشده است و آنها می توانند با برتری در خانه، خیال خودشان را برای صعود به مرحله بعد به عنوان تیم نخست قطعی کنند.

تیم صدرنشین لیگ ایتالیا این هفته توانست آتالانتا را شکست بدهد. دور شدن گونسالو ایگواین از گلزنی، یکی از نگرانی های ماسیمیلیانو آلگری خواهد بود و بعید نظر می رسد او در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان برود تا با گلزنی در این بازی به روند گلزنی بازگردد.

- لیون - سویا

در دیگر دیدار این گروه که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لیون در خانه به دیدار سویا می رود. هر دو تیم شانس صعود به مرحله بعد دارند. لیون در حالی که بتواند سویا را با هر نتیجه ای شکست بدهد، می تواند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود. هر نتیجه ای غیر از برد لیون در این بازی، صعود سویا را به مرحله بعد قطعی می کند.

برای دیدن اخبار ورزشی ساعت 24 روی ، خبر ورزشی کلیک کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها