رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221453

ادعای پنتاگون: ایران پشت حمله به سربازان ترکیه در سوریه

ساعت 24- پنتاگون مدعی است که از میان گزینه‌های بالقوه برای ترتیب دادن حمله پهبادی به سربازان ترکیه در سوریه، ایران و شیعیان در حال مبارزه با داعش، مناسب‌ترین گزینه‌ها برای نشستن بر روی صندلی متهم هستند.

یک هفته پس از آنکه 4 سرباز ترکیه‌ای در حمله یک پهباد ناشناس در سوریه کشته شدند، آمریکایی‌ها اعلام کردند که شواهد نشان می‌دهد ایران و یا نیروهای تحت حمایت این کشور می‌توانند در پس پرده این حمله باشند.

مقامات ترکیه پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه حریت مدعی شده بودند که پهباد مورد استفاده در این حمله، ساخت ایران است.

یک مقام بی‌نام پنتاگون در این خصوص گفته که 4 احتمال در خصوص مسئول این حمله به ذهن متبادر می‌شود که گزینه‌های مربوط و یا نزدیک به ایران، محتمل‌ترین گزینه هستند.

این مقام بی‌نام گفته: «این کار ائتلاف (تحت رهبری آمریکا) نیست؛ روس‌ها هم گفته‌اند که ما این کار را نکردیم. هیچ دلیلی ندارد که آنها چنین اقدامی را انجام داده باشند و هیچ نشانه‌ای هم دال بر این موضوع وجود ندارد.»

منبع آمریکایی حریت سپس به گزینه‌هایی که احتمال داده این حمله را ترتیب داده باشند پرداخته و گفته: « ... پس تنها دو گزینه می‌ماند که رژیم (دولت قانونی سوریه) و شبه‌نظامیان هستند. ایران این توانایی را دارد. می‌دانیم که آنها پهبادهای مسلح دارند و شبه‌نظامیان شیعه در اطراف رسم‌العبود که پهباد از آنجا برخواسته، حضور دارند. پس احتمالا (کار) ایران باشد.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها