رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221587

هکرهای روس آماده بی‌ثبات‌سازی آلمان

پوتین در مسیر نبرد فرسایشی سایبری با غرب

ساعت ۲۴- ولادیمیر پوتین افسر سابق سازمان جاسوسی دوران کمونیسیتی شوروی که اکنون ۱۵ سال است نبض تحولات روسیه را دراختیار دارد با بی‌احترامی غرب مواجه شد. او که تصور می‌کند هنوز در دوران دنیای دو قطبی زندگی می‌کند که همراه با امریکا قطب دیگر عالم است باورش نمی‌شود که اروپایی‌ها از او و روسیه حساب نمی‌برند و می‌خواهند اوکراین را از روسیه جدا سازند.

پوتين
dir="RTL" style="text-align:justify">پوتین در دوره اخیر ریاست جمهوری این نبرد با غرب و امریکا را با استفاده از همه امکانات دنبال می‌کند. یکی از امکانات برای فرسودن غرب استفاده از جنگ سایبری است. رهبران اروپایی بیم آن دارند که روس‌ها بخواهند با این ابزار آنها را از درون پوک کرده و رهبران سرسخت را برا کشورهای اروپایی حاکم سازند. این چیزی است که اکنون رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان نگران اوست. اوبامای در حال کوچ از کاخ سفید هم آخرین شناسایی جنگ سایبری پوتین را انجام می‌دهد.

هکرهای روس در آلمان

هانس‌گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در ماه‌های اخیر آلمان شاهد موج گسترده‌ای از «عملیات تهاجمی سایبری و حملات هدفمند جاسوسی» از سوی هکرهای روس بوده است. در بیانیه سازمان اطلاعات داخلی آلمان (BfV) آمده: «این احتمال وجود دارد که این حملات، نهادها و مقام‌های دولتی آلمان، اعضای پارلمان (بوندس‌تاگ) و کارکنان احزاب سیاسی را هدف و در معرض تهدیدهای گوناگون قرار دهد.»

مقام‌های اطلاعاتی آلمان نگران‌اند به موازات حملات هدفمند سایبری و تلاش‌های هکرهای روس که احتمال می‌رود تحت حمایت دولت روسیه باشند، هکرها از منابع نامحدود مالی خود برای «توزیع اطلاعات نادرست» و ایجاد اختلال در انتخابات سراسری آتی در این کشور بهره گیرند. به اعتقاد آنها ممکن است دامنه این حملات آن‌قدر گسترده شود که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را هم در معرض تهدید قرار دهد.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان، تشکیلات اطلاعاتی در روسیه را متهم کرده این کمپین بزرگ سایبری را سازمان‌دهی می‌کند. به اعتقاد مقام‌های اطلاعاتی آلمان، تلاش هکرها این است که گروه‌های افراط‌گرای موجود در آلمان و مخالفان اتحادیه اروپا در این کشور و دیگر کشورهای عضو اتحادیه را تقویت کنند و به اعتماد عمومی به سیستم انتخاباتی آلمان ضربه بزنند.

به گفته هانس‌گئورگ ماسن، دولت روسیه با حمایت از این هکرها تلاش می‌کند تا از تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور بکاهد و از آن به عنوان اهرمی برای تاثیرگذاری بر انتخابات سراسری آلمان در سال ۲۰۱۷ استفاده کند.درروزهای گذشته دسترسی بیش از ۹۰۰ هزار شهروند آلمان به اینترنت و سرویس‌های تلفنی با اختلال مواجه شد و ساعاتی پس از آن سیاستمداران انگشت اتهام را به سوی مقام‌های مسکو نشانه رفتند.

دستور اوباما دستوربرای بررسی نقش روسیه

باراک اوباما می‌خواهد نتایج تحقیقات را قبل از پایان دوره‌اش بگیرد. مشاور امنیت داخلی باراک اوباما می‌گوید رئیس جمهور آمریکا دستور داده است که هک ایمیل‌های حزب دموکرات و نقش احتمالی روسیه در این زمینه بررسی شود. اوباما دستور داده است که یافته‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش به او تحویل داده شود.

به گزارش ساعت ۲۴، لیزا موناکو، مشاور امنیت داخلی باراک اوباما، گفته است که حملات سایبری پدیده جدیدی نیستند اما شدت آنها در سال جاری به سطح جدیدی رسیده است. به گفته سخنگوی کاخ سفید تحقیقات در این زمینه به حملات سایبری انتخابات اخیر محدود نخواهد ماند. در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ایمیل‌هایی از مکاتبات داخلی حزب دموکرات در سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شد که اعتبار مقام‌های حزب دموکرات را زیر سوال می‌برد. بعضی از این ایمیل‌ها نشان می‌داد که مقام‌های حزب دموکرات چطور تلاش می‌کردند تا برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی را تضعیف کنند. مقام‌های آمریکایی پیش از این روسیه را به نقش داشتن در این حملات سایبری متهم کرده‌اند. مقام‌های دولت روسیه این اتهام‌ها را «مضحک» خوانده‌اند.

اوباما دستور داده این مساله تا پیش از ۲۰ ژانویه، زمان تحویل قدرت، بررسی شده و به او گزارش داده شود. دموکرات‌ها، که معتقدند دونالد ترامپ موضع نرمی درباره روسیه دارد، می‌گویند افشای ایمیل‌ها به ضرر خانم کلینتون تمام شد. آنها نگرانند با ریاست جمهوری دونالد ترامپ بررسی نقش احتمالی روسیه در حملات سایبری به فراموشی سپرده شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها