رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221780

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در گفت‌وگو با ساعت ۲۴

ترس بازرگانان ایتالیایی از آمدن ترامپ کمتر از برخی ایرانیان است

ساعت ۲۴- لیدا شهابی دبیرکل اتاق ایران و ایتالیا با اشتیاق به سخنان رد و بدل شده میان بازرگانان ایتالیایی و ایرانی نگاه می‌کند و البته جواب پرسش‌های ساعت ۲۴ را نیز می‌دهد. او می‌داند قرار است از او پرسیده شود که آیا بازرگانان حاضر در اتاق ایران که امیدوارانه با ایرانی‌ها اطلاعات دادوستد می‌کنند، از آمدن دونالد ترامپ و تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله قانون و اما تو دچار بیم و تردید نشده‌اند و به همین دلیل با اطمینان جواب می‌دهد: همان‌طور که می‌بینید آنها اینجا هستند تا با ایرانی‌ها دادوستد کنند.

شهابی
dir="RTL" style="text-align: justify;">این گروه ۲۴ نفره که نمایندگی فعالیت‌های گوناگون صنعت ایتالیا هستند و برای رسیدن به تهران وگفت‌وگو با همتایان خود هزینه‌کرده‌اند. این گروه به ایران آمده‌اند و برخلاف برخی در ایران از تهدیدها و تمدید تحریم‌های امریکا هراسی ندارند. با آنها که صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم حرفشان یک چیز است. ما دیگر در دام ترفندهای تندروهای امریکا نخواهیم افتاد. ایتالیا همانند سایر کشورهای اروپایی دنبال بازارهای پرقدرت هستند و ایران یکی از این بازارهاست.

شهابی در پاسخ به ساعت ۲۴ که متقاضیان دادوستد با شرکت‌های ایتالیایی از میان ایرانی‌ها با چه سازوکاری انتخاب می‌شوند توضیح داد: اتاق ایران و ایتالیا شمار قابل اعتنایی از صنعتگران، بازرگانان، معدنکاران عضو ایرانی دارد که آنها نیز می‌خواهند تکنولوژی و دانش مدیریت و سرمایه خارجی جذب کنند. اتاق این دو گروه را به هم معرفی کرده و بقیه کار از سوی خود آنها انجام می‌شود.

دبیرکل اتاق ایران و ایتالیا می‌گوید، صحبت‌های آقای افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن و خانم بهرایی از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و تضمین‌هایی که به سرمایه‌گذاران ایتالیایی دارند بسیار بااهمیت بود.

خانم شهابی می‌گوید:‌ مدیران دولتی به بازرگانان ایتالیا تاکید کردند هیچ عامل سرمایه‌گذاری آنها را تهدید نخواهد کرد. یک مقام بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران نیز برای حاضران سخنرانی کرد و هر کدام از شرکت‌های ایتالیایی نیز خود و شرکت و تونایی‌هایشان را یادآور شدند. هیات ۲۴ نفره ایتالیایی روز یکشنبه ۲۱ آذرمان نیز در ایران هستند و فعالیت خود برای یافتن شریک را ادامه می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها