رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 221885

رفتار پسندیده‌ای که رییس اتاق ایران در جمع روسای فدراسیون‌های عضو نشان داد

قدردانی شافعی از کارنامه جلالپور و حاجیپور در توسعه فدراسیون‌های کارفرمایی

ساعت ۲۴- عصر دیروز، شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۵ روسای هیات مدیره بزرگ‌ترین فدراسیون‌های کارفرمایان ایرانی با غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و رضا اشرف دبیرکل این اتاق دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست سلاح‌ورزی و پیرموذن دو نایب رییس اتاق نیز حاضر بودند.

اتاق ايران
dir="RTL" style="text-align:justify">در این نشست که بیش از ۳ ساعت طول کشید. اشرف، دبیر کل اتاق بازرگانی و همچنین شافعی رییس کل اتاق ضمن تشریح برنامه‌های آتی اتاق یک درس اخلافی هم به حاضران دادند که به نظر می‌رسد از برنامه‌های ارایه شده هم شاید اهمیت بیشتری داشت.

شافعی که با بردباری و حوصله همه صحبت‌های حاضران را با دقت شنید و یادداشت برداشت، در شروع سخنانش تاکید کرد: آنچه امروز تحت عنوان فدراسیون‌ها وجود پیدا کرده‌اند و آنچه در حال حاضر تحت عنوان تشکل‌های بزرگ در صحنه حاضر هستند حاصل زحمت‌های آقایان جلالپور و حاجی‌پور است که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم و به این ترتیب به حاضران یادآور شد که می‌توان و باید از آنچه رخ داده تشکر و قدردانی کرد و این طور نباشد که ناگهان همه چیز گذشته به دلیل برخی تغییرات نادیده گرفته شود.

پس از پایان این نشست برخی از روسای فدراسیون‌های حاضر که سخنان شافعی را شنیده بودند از این حسن خلق وی قدردانی کرده و آن را حلقه مفقوده صحبت‌های بقیه دانستند.

پول و پول

پیرموذن نایب رییس اتاق ایران که از طرف هیات رییسه و در تقسیم کار رخ داده مسوولیت بررسی و نظارت بر جریان اداره تشکل‌ها به او سپرده شده است، بیش از هر چیز بر اینکه قرار است از تشکل‌ها حمایت مالی شود حرف زد. او گفت: امسال ۱۶ میلیارد تومان برای حمایت از تشکل‌گرایی اختصاص یافته است.

البته پرداخت‌ها با شیوه‌نامه، در حال تهیه انجام خواهد شد و پس از اینکه تشکل‌ها رتبه‌بندی شدند تخصیص‌ها انجام می‌شود. پیرموذن ازاینکه مدیران قبلی معاونت تشکل‌ها نتوانستند شیوه‌نامه تهیه کنند و پرداخت‌ها بر اساس عرف و سلیقه انجام شد انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه هیچ آمار کاربردی درباره تشکل‌ها جمع‌آوری نشده است. پیرموذن برای حاضران بوی پول می‌داد و روسای فدراسیون‌ها خواستار تخصیص اعتبارات از سوی او بودند.

خواسته‌های فدراسیون‌ها

همه روسای هیات مدیره و دبیران کل چند فدراسیون بزرگ که برای این نشست دعوت شده بودند به نوبت صحبت کرده، گلایه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را برای بهبود تعامل میان اتاق و فدراسیون‌ها مطرح کردند. درخواست برای ساماندهی پرداخت‌ها و کمک‌ها در صدر خواسته‌های روسای فدراسیون‌های کارفرمایی از اتاق بود.

به گفته اکثریت مدیران فدراسیون‌های کارفرمایی دریافت حق عضویت از تشکل‌های عضو کار سختی است و در این باره باید دست‌کم تا روزگاری که اوضاع بهتر شود از منابع اتاق استفاده شود. شمار قابل توجهی از روسای فدراسیون‌های کارفرمایی از رییس اتاق درخواست تعامل بیشتر شدند و یادآور شدند که در مجامع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری تخصصی جای این فدراسیون‌ها خالی است و شرایط گونه‌ای شود که این فدراسیون‌ها در کارگروه‌ها و گروه‌های تصمیم‌گیر حاضر باشند. افزایش سهم و جایگاه فدراسیون‌ها و تشکل‌ها در مجموعه سازمان اتاق بازرگانی خواسته دیگر روسای فدراسیون‌ها بود که با شافعی در میان گذاشته شد.

به گزارش ساعت ۲۴، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران ضمن پذیرش خواسته روسا و دبیران تشکل‌های موجود در این نشست، تاکید کرد سازوکارها باید دو طرفه باشد. فدراسیون‌ها نیز باید تلاش کنند در جمع درونی خود مقررات را رعایت کرده و مرزهای بالاتری از آموزش را برای اعضای خود تدارک ببینند.

وی گفت، نظارت بر کارکرد فدراسیون‌ها دارای نظم بیشتری خواهد شد. این همان چیزی بود که اشرف در صحبت‌های اولیه خود بر آن تاکید کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها