رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221935

جنگنده های چینی به حریم هوایی تایوان نزدیک شدند

ساعت24-هواپیماهای نظامی چین در قالب یک رزمایش، در منطقه ای در مجاورت حریم هوایی تایوان و البته ژاپن، به پرواز درآمدند.

style="text-align: justify;">به گزارش رویترز، نخستین بار پس از برقراری تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا و «تسای اینگ-ون» رئیس جمهوری تایوان که با اعتراض دولت پکن همراه بود؛ هواپیماهای نظامی چین در قالب یک رزمایش، بر فراز آب‌های مجاور تایوان به پرواز درآمدند.

گفتنی است که پکن به تایوان به چشم یک استان متمرد نگاه می کند که بخشی از تمامیت ارضی چین محسوب می شود و به همین دلیل علیرغم تاکید واشنگتن مبنی بر التزام به سیاست «چین واحد»، از تماس تلفنی صورت گرفته میان ترامپ و تسای-اینگ ناراضی است.

البته هیچ دلیلی مبنی بر اینکه رزمایش چین در مجاورت مرزهای هوایی تایوان، اعتراضی به تماس تلفنی اخیر است، وجود ندارد؛ حال آنکه این احتمال به قوت خود باقی است.

به گفته وزارت دفاع تایوان، جنگنده های چینی با پرواز از شمال به جنوب، وارد حریم هوایی تنگه «میاکو» در نزدیکی جزایر جنوبی ژاپن و همچنین کانال «باشی» در جنوب تایوان شدند حال آنکه حریم دفاع هوایی تایوان را نقض نکردند.

البته، ژاپن در واکنش به این اقدام چین، دو فروند جنگنده «اف-۱۵» را برای رهگیری جنگنده های چینی که از فراز تنگه میاکو گذشتند، به پرواز درآورد- اقدامی که با اعتراض وزارت دفاع چین مواجه شد.

به گفته این وزارتخانه، اقدام ژاپن در رهگیری جنگنده های چینی از فاصله نزدیک آن هم در حین انجام رزمایشی معمولی، امنیت هواپیما و خلبان چینی را به مخاطره انداخته است.

رزمایش هوایی چین با بیش از ۱۰ فروند جنگنده، حدود چهار ساعت طول کشید. از این تعداد جنگنده، چهار فروند هواپیمای شناسایی بوده اند که با ورود به تنگه باشی از نزدیکی حریم هوایی تایوان، گذشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها