رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221938

نظر مثبت گزینه جدید وزارت خارجه آمریکا به داد و ستد با ایران

ساعت24- گزینه جدید وزارت امور خارجه آمریکا نظر مثبتی در رابطه با ارتباط و داد و ستد با ایران دارد.

+6++++566623
style="text-align:justify">به گزارش ایندپندنت ، رکس تیلرسون به عنوان گزینه جدی وزارت امور خارجه آمریکا معرفی می شود، مردی که معتمد دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکایی هاست.

مطرح شدن نام تیلرسون به گمانه زنی ها در رابطه با یکی از مهم ترین پست های ایالات متحده می تواند پایان دهد، این نام می تواند چشم اندازهای سیاست ایران را در دولت ترامپ نیز روشن کند.

به هر حال انتصاب تیلرسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا خیلی ها را شوکه خواهد کرد. او به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت اکسون موبیل تا به حال تجربه دیپلماتیک و سیاسی نداشته است. او را به عنوان دوست صمیمی ولادیمیر پوتین هم می شناسند. به هر حال به نظر می رسد تیلرسون نسبت به داد و ستد و تجارت در ایران بسیار تمایل دارد، این را می توان از یکی از مصاحبه های چند ماه پیش او نیز متوجه شد. او مارس 2016 در گفت و گو با شبکه CNBC با این اظهارات نشان داد به شدت مشتاق سرمایه گذاری در بازار ایران است:
«شرکت های آمریکایی همانند شرکت ما هنوز برای داد و ستد در ایران ناتوان هستند. البته تعداد زیادی از رقابی اروپایی ما این داد و ستد را دارند و فعالانه کار می کنند. نمی دانم، نمی دانم که این لزوما برای ما یک نقطه ضعف است یا خیر. تاریخ ایرانیان در گذشته در زمینه سرمایه گذاری همیشه چالش برانگیز بوده و سرمایه گذاری در این کشور کاملا مشکل است. به همین دلیل ما هرگز سرمایه گذاری کلانی در این کشور نداشته ایم و هنوز نمی دانم که ایرانیان امروز نسبت به گذشته متفاوت تر شده اند یا خیر. باید منتظر باشیم و ببینیم و البته در این میان هیچ قراردادی فعلا کنار گذاشته نمی شود. اما من مدت ها پیش یاد گرفتم که اول بودن لزوما به معنای بهتر بودن نیست. ما منتظر این خواهیم نشست تا ببینیم که درهای بازار داد و ستد ایران به روی شرکت های آمریکایی گشوده خواهد شد یا خیر. ما قطعا نگاهمان را از روی ایران برنمی داریم چون این یک کشور غنی و پر از منابع است. »

در انتهای این گزارش آمده است که ارتباط تجاری ایران و آمریکا در زمینه صنایع مختلف می تواند منجر به تکان خوردن اساسی اقتصادی در برخی از زمینه ها در سطح جهان شود.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها