رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221941

شبیه‌سازی حمله به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی توسط کره شمالی+ تصاویر

ساعت24-رزمایش مهم ارتش کره شمالی، که در آن حمله به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی شبیه‌سازی شده بود، برگزار شد.

5548129_912.jpg
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه های کره شمالی روز یکشنبه اعلام کردند رزمایش مهم ارتش این کشور که در آن حمله به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی شبیه‌سازی شده است، تحت نظارت کیم جونگاون، رهبر کره شمالی برگزار شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) خاطرنشان کرد هدف از این رزمایشِ نیروهای ویژه کره شمالی، که کیم جونگ-اون بر آن نظارت مستقیم داشت، «نابود کردن اهداف مشخص دشمن» از جمله «کاخ آبی» -کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی- بود.

«رودونگ سینمون»، روزنامه رسمی و ارگان حزب کارگر حاکم در کره شمالی- تصاویری از نظامیان کره شمالی را که به ساختمانی مشابه مقر ریاست جمهوری کره جنوبی حمله می کردند و آن را به آتش می‌کشیدند، منتشر کرد. همچنین در عکس دیگری، کیم جونگ اون را به تصویر کشیده است که با لبخند در این رزمایش شرکت دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با اشاره به جزیره یئونپیونگ کره جنوبی در دریای زرد، که سال 2010 به دست نیروهای کره شمالی بمباران شد، اعلام کرد: «در این رزمایش نیروهای ما از جزیره یئونپیونگ تا چئونگ وادائه (نام کره ای کاخ آبی) را به آتش کشیدند.»

رسانه های رسمی تاریخ دقیق این رزمایش را اعلام نمی کنند.

در بحبوحه بحران سیاسی در کره جنوبی و رسوایی جنجال برانگیز مالی که پارک گون هه، رئیس جمهور این کشور، درگیر آن است، سئول نگران «اجرای اقدامات نظامی تحریک‌آمیز» از سوی پیونگ یانگ است. نمایندگان پارلمان این کشور روز جمعه به طرح برکناری رئیس جمهور رأی مثبت دادند و او را از اختیارات گسترده اش محروم کردند.

هوانگ کیو-اهن، نخست وزیر کره جنوبی بلافاصله پس از این رأی از وزیر دفاع این کشور خواست در این شرایط بحرانی به شدت هوشیار باشد.

وی گفت: «پیونگ یانگ در این شرایط بحرانی قطعا دست به اقدامات تحریک‌آمیز خواهد زد تا کره جنوبی را دچار هرج و مرج کند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها