رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 222905

کیست پر از انگل در مغز یک دختر هندی +تصاویر

ساعت 24-پزشک هندی از سر یک دختربچه غده‌ای آبکی و حبابی‌شکل را بیرون کشید که پر از انگل و کرم‌های نواری بود و بیش از نیم‌کیلو گرم وزن داشت.

5
"نیتا" دختر بچه‌ای که اهل گوجرات هند هست، دو سال تمام از سردرد، تشنج و ضعف رنج می‌برد و پزشکان قادر به تشخیص بیماری او نبودند.

"کیشور پاربت جوگی" پدر این کودک 12 ساله می‌گوید:"سردردهای نیتا هر روز بدتر می‌شد و هیچ پزشک و جراحی نمی‌توانست علت بیماری دخترم را تشخیص دهد. حال او روز به روز وخیم‌تر می‌شد و ضعف بدنی نیتا باعث شد قسمت راست بدنش فلج شود؛ تا این‌که یک پزشک حاذق به نام "سولانکی" پس از ام آر آی و اسکن‌های متعدد تشخیص داد کیست بزرگی مغز نیتا را اشغال کرده است".

سولانکی، پزشک هندی بعد از خارج کردن کیست از مغز نیتا گفت:‌ این کیست که بیش از نیمی از فضای مغز را اشغال کرده بود، حدود 700 گرم وزن داشت و پر از انگل و کرم‌های نواری بوده که از بدن او تغذیه می‌کردند.

پزشک معالج نیتا گفت:‌ کیست آبکی که در مغز کودک بوده حداقل از هشت تا ده سال گذشته مدام رشد کرده و بزرگتر شده، کمبود فضا منجر به تکرر سردردهای بیمار شده و حال او را وخیم کرده بود. این کیست آبکی که حبابی شکل و مملو از انگل است سالم از مغز نیتا خارج شده و اکنون حال دختربچه خوب است.

این پزشک علت بیماری کودک هندی را محیط کثیف و غیر بهداشتی‌ که نیتا در آن زندگی می‌کند دانست.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها