رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 223613

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار:

اصولگرایان احساس تکلیف کنند و نیایند!

ساعت24-حال و اوضاع نواصولگرایان در این روزها چندان مناسب نیست. از سویی بزرگان این جریان عظیم به دلیل رویکرد تازه‌به‌دوران‌رسیده‌های سیاسی، یک‌به‌یک از آن جدا شده و به راه خود می‌روند؛ از سویی نیز گزینه‌هایی که از روی ناچاری برای ورود به این جریان معرفی می‌شوند، کارایی لازم را ندارند.

اصولگرایان.jpg
div class="news_detail_main">این روند سبب شده است تا بدنه‌اجتماعی حامی این جناح سیاسی سردرگم شده و هر روزی که به انتخابات نزدیک می‌شویم، از پیروزی در کارزار 96 دلسردتر شوند.

برای اطلاع از وضعیت این روزهای جریان اصولگرایی به سراغ یکی از چهره‌های سنتی این جناح سیاسی رفتیم. احمدی‌کریمی اصفهانی ، دبیرکل جامعه اصناف و بازار در حالی که مدت‌هاست محافظه‌کاران به دنبال وحدت می‌گردند، می‌گوید جریان اصولگرای ایران برای رسیدن به وحدت نیازمند زمان است. متن گفت‌وگوی ما با این فعال سیاسی اصولگرا را در زیر پی‌می‌گیریم:

روند فعالیت‌های اصولگرایان برای دست‌یافتن به وحدت را چگونه ارزیابی می کنید؟

به طور طبیعی در هر دوره ای، هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان نهایت سعی خود را می‎کنند تا به یک وحدتی دست پیدا کنند، زیرا پیروزی در سایه وحدت صورت می گیرد. اما برای رسیدن به وحدت، مشکلاتی بر سر راه هر دو جناح وجود دارد و با نشست های مکرر باید سعی کرد مشکلات و موانع را کاهش داد تا یک وحدت نسبی حاصل شود. ما برای رسیدن به وحدت مورد نظر، نیاز به زمان داریم. البته همیشه به گونه ای بوده که عده ای سعی می کردند نظرات خود را اعمال کنند ولی برای رسیدن به وحدت باید به گروه‎ها و تشکل های مختلف توجه ویژه داشت. این بار هم مانند همیشه محوریت جامعه روحانیت مبارز را پذیرفتیم. در رابطه با مصداق‌ها، وی‍ژگی‌‎هایی را مد نظر قرار دادیم و رییس جمهوری که در الویت است در کنار جامعیت در تمامی حوزه‎ها، بیشتر باید مسائل اقتصادی را محور کار خود قرار دهد. نکته دیگر اینکه از تمام کسانی که جزو کاندیدای اصولگرایی هستند درخواست داریم به جای احساس تکلیف برای حضور، این بار احساس تکلیف کنند و نیایند.

برخی از اصولگرایان به اقدامات صورت گرفته اعتراض دارند و معتقدند که این تصمیمات جمعی نیست، نظر شما چیست؟

این اظهارات از طرفی درست است و از سویی دیگر اگر قرار باشد همه افراد نظرشان بیان شود، به طور حتم ما به جمع بندی نخواهیم رسید. ولی از طرف دیگر باید یک کار اغنایی صورت گیرد و همه تشکل ها در جریان مسائل قرار گیرند. آن‎ها این حق را دارند که در جلساتی که به صورت کلی با حضور همه تشکل‌ها و گروه‌های اصولگرایی برگزار می شود حضور داشته و نظرات خود را بیان کنند.

اینکه گفته می‌شود جامعه روحانیت و جامعه مدرسین راه خود را از هم جدا کرده اند تا چه حد صحت دارد؟

این سوال یک سوال آخوندی است که خودشان باید پاسخگو باشند. ما با جامعه روحانیت به صورت مکرر جلساتی را داشتیم و آن‎ها محوریت جلسات اصولگرایان را برعهده دارند.

حمایت اصولگرایان از آقای روحانی تا چه حد به نفع جریان اصولگراست؟

تا این لحظه آقای روحانی بدون شک نماینده اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نیست مگر اینکه در مذاکرات و عملکرد، اتفاق خاصی بیفتد.

تیم دولت احمدی‌نژاد برای انتخابات به کدام سمت می رود؟

آقای احمدی‎نژاد یک پدیده است! که به طرف کسی نمی خواهد برود. احمدی‌نژاد یک مجموعه ای است که در خودش تمام انقلاب و دین و اسلام را می بیند و از طرفی خود را متصل به امام زمان(عج) می‎داند. به طور کلی او یک پدیده است و این پدیده عملکردش در دولت نهم و دهم دیده شد. البته احمدی‌نژاد یک سبک تفکر است که انقلاب و کشور را سی چهل سال عقب انداخت. به طور کلی کسانی که خود را بافته جدا بافته می دانند نمی توانند رهبری و نمایندگی جامعه را به عهده داشته باشند. البته ما در جامعه، اقبالی به سمت این گروه سیاسی مشاهده نمی کنیم.

قانون

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها