رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 223747

پیگیری حل اختلاف وزارت جهاد کشاورزی و پدیده شاندیز

ساعت24-رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز، ۳ اقدام این کارگروه برای پیگیری حل اختلاف وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پدیده شاندیز را تشریح کرد.

+*/*-*9+
style="text-align:justify">به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست درخصوص اختلاف وزارت جهاد کشاورزی - سازمان امور اراضی کشور - با شرکت پدیده شاندیز، اعلام کرد: این موضوع بسیار مهم؛ به دلیل بازدارندگی جدّی که در مسیر صدور مجوزهای قانونی، جهت از سرگیری فعالیت ها و آغاز بکار مجدد شرکت پدیده شاندیز دارد، از سه مسیر مشخص و قانونی و بصورت همزمان، در حال پیگیری و انجام است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، در این خصوص اضافه کرد: اقدام اول؛ پیگیری موضوع اقامه دعوی وزارت جهاد کشاورزی- سازمان امور اراضی کشور- علیه شرکت پدیده شاندیز، مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی در محل اجرای پروژه است که هم اکنون در یکی از شعب ذی صلاح مرجع قضائی مطرح رسیدگی بوده و با توجه به پیگیری و مساعدت دادستان کل کشور و همچنین اهتمام جدی مقامات قضائی استان خراسان رضوی، این امیدواری وجود دارد که طی روزهای آتی، رسیدگی به این پرونده تکمیل و ان شاءالله رای لازم صادر گردد.


دین پرست در خصوص مسیر دوم کارگروه ویژه در این مورد گفت: صرف نظر از زمان و نتیجه حکم قطعیِ صادره از سوی مراجع محترم قضائی، فرآیند و نحوه تأدیه و پرداخت بدهی اعلام شده از سوی سازمان امور اراضی کشور، به عنوان جریمه ناشی از تغییر کاربری غیرقانونی، باید تعیین تکلیف شود. در این راستا با تشریک مساعی وزیر جهاد کشاورزی و بر اساس"آئین نامه مهلت دادن و نحوه تقسیط بدهی اشخاص به وزارتخانه ها و موسسات دولتی" پیشنهاد مشخصی با هدف مساعدت با شرکت پدیده شاندیز، مبنی بر لحاظ دوره تنفس مناسب و تقسیط بلند مدت با تضامین لازم، از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی به وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی ارائه و پیشنهاد گردیده و موضوع در حال رسیدگی است.


وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه نهائی بررسی های قانونی در این زمینه، طی چند روز آینده تعیین و اعلام شود.


معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به "نحوه محاسبه و تعیین رقم دقیق جریمه تغییر کاربری غیرقانونی پروژه پدیده شاندیز" به عنوان سومین اقدام مشخص کارگروه ویژه در این خصوص گفت: به موجب توافقات اخیر سازمان امور اراضی کشور و شرکت پدیده شاندیز در جلسه مورخ ۲۱/ ۹/ ۱۳۹۵، و متعاقباً اختیار تفویضی از سوی آن سازمان به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، مقرر شد که سازمان جهاد کشاورزی استان، نسبت به بررسی مجموعه اسنادی که شرکت پدیده شاندیز، اخیراً برای کاهش سطح اراضی مورد ادعای وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده است اقدام و رقم اصلاحی جدید را ظرف دو روز آینده اعلام نماید.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، در پایان ضمن جمع بندی موضوع خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات قطعی انجام شده؛ طی چند روزآینده ان شاءالله:


۱- رای مرجع قضائی در خصوص اصل ادعای وزارت جهاد کشاورزی، در خصوص تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی توسط شرکت پدیده شاندیز، صادر و ابلاغ خواهد شد.


۲- با توجه به ارائه اسناد جدیدی از سوی شرکت پدیده شاندیز و پذیرش بخشی از موارد اعلامی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در جلسه مورخ ۲۴/ ۹/ ۱۳۹۵، رقم فعلی اعلام شده از سوی سازمان امور اراضی کشور، به احتمال بسیار قوی تعدیل خواهد شد.


۳- وزارت امور اقتصادی و دارائی، مکانیسم نحوه پرداخت رقم نهائی بدهی شرکت پدیده شاندیز به سازمان امور اراضی را که ناظر بر تعیین دوره تنفس مناسب و تقسیط بلند مدت با تضامین لازم خواهد بود، درصورت تطابق با قوانین و مقررات جاری، طی چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها