رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 224194

دلیل تماس مستقیم افتخاری و قلعه نویی چیست؟

ارتباط غیرحرفه‌ای استقلال با تراکتور

ساعت24- مدیر عامل باشگاه استقلال بارها در مصاحبه‌هایش به تجربیاتی که در ورزش داشته اشاره کرده است و خود را مدیری توانمند می‌داند.

همین مدیرعامل اما دچار اشتباهی بزرگ شده و در ایامی که استقلال نتایج خوبی هم نمی‌گیرد، با یک مربی همیشه مدعی برای نشستن روی نیمکت استقلال تماس تلفنی داشته است. اقدامی که نشان می‌دهد آقای مدیر هرگز از بازخورد کاری که کرده مطلع نیست و اگر هم هست اهمیتی به آن نمی‌دهد. بدون شک اگر افتخاری در بدو ورود به باشگاه استقلال دوباره کمیته نقل و انتقالات را راه می‌انداخت چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد اما انگار آقای مدیر خودش می‌خواهد همه مسوولیت‌ها را در باشگاه انجام دهد و اهمیتی برای این موارد قایل نیست.
خواندن بخش هایی از مصاحبه امیر قلعه‌نویی که در آن تماس تلفنی افتخاری را تایید کرده کافی است تا به یک پرسش مهم بربخوریم. پرسش این است؛ چرا افتخاری در حالی که نه فصل نقل و انتقالات شروع شده و نه سروش رفیعی می‌تواند رسما به تیم دیگری انتقال یابد بر سر جذب این بازیکن با امیر قلعه‌نویی تماس تلفنی گرفته است؟ خود افتخاری هم چند روز پیش در مصاحبه‌ای به این تماس تلفنی اشاره کرده بود و حرف‌های امیر قلعه‌نویی حالا مهر تایید می‌زند بر ارتباطی که نباید برقرار می‌شد.
قلعه‌نویی درباره این صحبت‌های خصوصی گفته است: «بله ایشان با من صحبت کردند. من هم گفتم اولویت ما حفظ سروش رفیعی است. سپس آخرین صحبت‌ها را با سروش داشتم و این بازیکن گفت من اگر در ایران باشم مطمئنا برای تراکتورسازی بازی می‌کنم، آن هم به خاطر مردم تبریز. سروش می‌داند که طرفداران تراکتورسازی چقدر به او علاقه دارند حتی در همین بازی اخیر هواداران شعری زیبا را برای سروش ساخته بودند.»
افتخاری شاید به زعم خود بهانه کافی برای صحبت تلفنی با امیر قلعه‌نویی را در اختیار داشته است اما از نگاه بیرونی این ارتباط از اساس اشتباه و کاملا غیرحرفه‌ای بوده و مدیرعامل استقلال نباید با کسی تماس می‌گرفته که همین حالا مدعی نشستن روی نیمکت استقلال است. به واقع اگر مدیرعامل باشگاه استقلال اهداف دیگری از تماس با قلعه‌نویی نداشت برای جذب سروش رفیعی با آجورلو، مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی مذاکره می‌کرد و لزومی نداشت که وی با سرمربی آن تیم در مورد جذب بازیکن صحبت کند.
ضمن اینکه هنوز زمان نقل و انتقالات نیم فصل شروع نشده و معمولا تیم‌ها برای جذب بازیکنان مورد نظر خود در این ایام مذاکرات را کلید می‌زنند اما مدیرعامل باشگاه استقلال در شرایطی که تیمش با تراکتورسازی بازی داشته و سپس بازی‌های حساسی هم با پدیده و در آینده با نفت تهران و سپاهان هم در پیش است با امیر قلعه‌نویی رایزنی کرده است.
شاید امیر قلعه‌نویی بتواند برای باشگاه تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات خط مشی تعیین کند، مثلا در خفا بگوید به فلان بازیکن رضایتنامه بدهید و به فلان بازیکن رضایتنامه ندهید اما به طور قطع او هیچ مسوولیتی در رایزنی‌های فی‌مابین دو باشگاه ندارد و نه چارت اداری باشگاه تراکتورسازی تعیین کرده که قلعه‌نویی مامور مذاکره با باشگاه‌های دیگر باشد و نه خود قلعه‌نویی اساسا دوست دارد که با آن همه مشغله فنی ماموریت مذاکره با دیگر باشگاه‌ها را نیز به عهده بگیرد.
تماس افتخاری با سرمربی تراکتورسازی که سابقه‌ای طولانی در باشگاه استقلال دارد حتی ممکن است بدون منظور هم نبوده باشد و مدیرعامل باشگاه استقلال فکر روزهایی را کرده باشد که در آینده بخواهد سرمربی دیگری را برگزیند که در آن شرایط امیرقلعه‌نویی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است. گزینه‌ای که هم فضای حاکم بر استقلال را خوب می‌شناسد و هم می‌تواند عمر مدیریت افتخاری در استقلال را فزونی بخشد. تصور این است که افتخاری با علم به همه این موارد با قلعه‌نویی تماس گرفته و این ارتباط تلفنی صرفا به نیت مذاکره بر سر جذب سروش رفیعی نبوده است و اهداف دیگری را هم در پس خود داشته است. البته افتخاری در همه روزهایی که مدیرعامل استقلال بوده کوشیده در مصاحبه‌هایش حمایت خود را از منصوریان دریغ نکند اما تماس اخیر نشان می‌دهد که وی تمایلاتی هم در درون خود دارد که شاید منصوریان از آن بی‌خبر است.
فضای ذهنی افتخاری درباره آینده کاری منصوریان در استقلال هر چه باشد او باید قواعد حرفه‌ای را در نظر بگیرد. اینجا حوزه فوتسال نیست که اگر سرپرستش با تمام مدیران و مربیان باشگاه‌ها تماس‌های جداگانه‌ای داشته باشد اتفاقی نیفتد. اینجا باشگاهی است که هر حرکت اشتباه در آن رصد می‌شود و افتخاری که خود را سرد و گرم چشیده و صاحب نظر می‌داند باید اصول را رعایت کند و لااقل با تصمیم‌های اشتباه محیط کاری منصوریان را ناامن نکند. این قبیل رفتارها بدون شک فضا ذهنی بازیکنان را هم درگیر خواهد کرد و دوگانگی‌های بسیاری را برای آنها به وجود می‌آورد.
افتخاری شاید در خلوت خود به این نتیجه رسیده که از تماسش با قلعه‌نویی تلقی دیگری نخواهد شد اما او با همین ارتباط تلفنی هم خودش را زیر سوال برده و هم قواعد اداری باشگاه را. پس از این ارتباط زمزمه‌هایی میان بازیکنان استقلال به راه افتاد که نگران‌کننده است. این حرف‌ها در شرایطی که منصوریان با استقلال تلاش می‌کند تا روزهای بهتری را فراهم کند برای آبی‌ها به شدت مضر و خطرناک است.

ایران ورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها