رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 225189

کریمی قدوسی:

بازبینی اظهارات ظریف در مجلس با حضور خبرنگاران و نمایندگان

ساعت 24- فارس نوشت:جواد کریمی قدوسی از بازبینی اظهارات وزیر امورخارجه در مجلس با حضور خبرنگاران و نمایندگان خبر داد.

روز گذشته (چهارشنبه) جواد کریمی قدوسی به بیان برخی از جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور محمدجواد ظریف پرداخت.

رئوس سخنان ظریف به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی به شرح ذیل است:

* من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم

* به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم

* اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم

* می‌پذیرم اشتباه کردم

* مسئولیت آن را می‌پذیرم

* ما با صحبت و قول آقای کری اظهار نظر کردیم

* این اشتباه بزرگی بوده که من کردم

* به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است»

* قبلا جان کری وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم.

براساس این گزارش، پس از انتشار این خبر برخی نمایندگان خبر را تایید و علیرضا رحیمی نماینده تهران و سخنگوی وزارت خارجه خبر را رد کردند؛ این اقدام رحیمی و قاسمی باعث شد تا جواد کریمی قدوسی که برای اولین‌بار جزئیات اظهارات وزیر خارجه را تشریح کرده بود بر لزوم بازبینی فیلم این اظهارات تاکید کند.

وی که با خبرنگار پارلمانی فارس گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه پیگیری بازبینی فیلم اظهارات وزیر خارجه خواهم بود، اظهار داشت: در نشستی با حضور خبرنگاران رسانه‌های نزدیک به دولت و منتقد ازجمله روزنامه‌های ایران، شرق، اعتماد، وطن امروز و ... و خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایلنا، ایرنا، ایسنا و... فیلم را خواهیم دید؛ بنده اقدامات لازم را برای برگزاری این نشست انجام خواهم داد و از رسانه‌های مذکور هم برای حضور در این نشست دعوت خواهم کرد.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: از برخی نمایندگان موافق و مخالف دولت هم خواهم خواست در این نشست شرکتت کنند تا حقایق و جزئیات برای همگان مشخص شود؛ پس از برگزاری این نشست دیگر همه می‌توانند از صدق یا کذب گفتار نمایندگان و وزارت خارجه آگاه شوند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها