رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 225423

کریسمس و جشن سال نو در اتریش+تصاویر

ساعت 24-اتریش یکی از زیباترین کشورهای دنیا و مانند سایر شهرها و کشورها، در روزهای آخر سال، غرق در هیجان و شادی است. کریسمس و جشن سال نو با آداب و رسوم خاصی در اتریش برگزار می‌شود.

2
از اواخر ماه نوامبر تا آغاز سال نو، اتریش حال و هوای دیگری دارد. کوچک و بزرگ، خود را برای جشن‌های باشکوه کریسمس آماده می‌کنند. بازارچه‌های کریسمس در گوشه و کنار شهرها برپا می‌شود. نورپردازی‌های زیبا، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و هر جایی که نگاه کنید، یک درخت کریسمس زیبا و تزیین شده، قرار دارد.

اتریش یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیا است؛ هر زمان از سال که سفر کنید، زیبا و فریبنده است. اما در هفته‌های آخر سال یعنی از اواخر ماه نوامبر و ماه دسامبر تا شروع سال جدید، شور و هیجان دیگری در شهرها وجود دارد.

جشن ظهور (Advent) دوره‌ی آمادگی برای برگزاری جشن‌های میلاد حضرت مسیح (ع) است. این دوره از یکشنبه‌ی چهار هفته قبل از روز کریسمس آغاز می‌شود. یعنی همان‌ روزی که خانه‌ها با حلقه‌های گل زیبا، تزیین شده با روبان، چهار شمع و شاخه‌های سبز درختان تزیین می‌شود. در هر کدام از یکشنبه‌های باقی مانده تا کریسمس، یکی از این شمع‌های روی حلقه، هنگام شام روشن می‌شوند، بسیاری از خانواده‌ها دعا می‌کنند، داستان‌های کریسمس را بازگو می‌کنند و سرودهای مخصوص کریسمس را با هم زمزمه می‌کنند.

در وین، بازار کریسمس در میدان بزرگ و روبه‌روی تالار شهر برپا می‌شود. قدمت این بازار به سال ۱۲۹۸ بر می‌گردد.

بازارچه‌های کریسمس سابقه‌ای طولانی در اتریش دارند. برای مثال، در وین، بازار کریسمس در میدان بزرگ و روبه‌روی تالار شهر برپا می‌شود. قدمت این بازار به سال ۱۲۹۸ بر می‌گردد. در اینسبروک (Innsbruck)، بازار دیدنی شهر در یکی از میدان‌های قرون وسطایی و در دامنه‌ی گلدن روف (Golden Roof) برگزار می‌شود. در زالتسبورگ (Salzburg) بازارچه‌ی کریسمس و غرفه‌های جذاب آن، در میدان شهر و در کنار کلیسا فعالیت می‌کند. تقریبا در همه‌ی شهرهای کوچک و بزرگ، بازارچه‌هایی به مناسبت کریسمس و برای فروش تزیینات کریسمس، شیرینی‌های سنتی و انواع هدایا، برپا می‌شود.

کریسمس در اتریش

سنت‌های کریسمس در اتریش

درخت کریسمس نقش مهمی در سنت‌های اتریش برای جشن کریسمس دارد. هر شهری درخت کریسمس مخصوص خود را دارد. یک درخت کریسمس سنتی معمولا با تزیینات طلایی و نقره‌ای تزیین می‌شود. ستاره‌های حصیری، شکلات و آبنبات‌های پیچیده در زرورق، آجیل‌های بسته‌بندی شده و کوکی‌های زنجبیلی تزیین شده، از دیگر تزیینات درخت کریسمس در اتریش هستند.

در شب کریسمس مغازه‌ها معمولا ساعت ۶ بعدازظهر می‌بندند. هیچ نمایش تئاتر یا کنسرتی اجرا نمی‌شود، خیلی از رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل هستند و ترافیک تقریبا وجود ندارد. البته در وین و شهرهای بزرگ، برخی از رستوران‌ها و کافه‌ها تا دیروقت باز هستند.

کریسمس در اتریش

در حدود ساعت ۷ بعدازظهر کریسمس (۲۴ دسامبر) درخت کریسمس برای اولین بار روشن می‌شود و همه‌ی اعضای خانواده برای خواندن سرود کریسمس دور هم جمع می‌شوند.

هدایای کریسمس زیر درخت کریسمس قرار می‌گیرند و بچه‌ها فکر می‌کنند که حضرت مسیح این هدایا را برای آنها به عنوان پاداش رفتار خوبشان در سال گذشته، آورده است.

جشن سال نو

جشن سال نو در گوشه و کنار شهرها و در کوچه‌ها و خیابان‌ها برگزار می‌شود. یکی از بهترین زمان‌های سال برای سفر به اتریش، همین روزهای شروع سال نو است. در میان همه‌ی شهرهای اتریش، وین حال و هوای دیگری دارد.

کریسمس در اتریش

اجرای ارکستر سمفونی‌های مشهور در تالارهای اتریش از محبوب‌ترین برنامه‌های جشن سال نو، چه برای اهالی شهرها و چه برای گردشگران هستند. از ساعت ۲ بعدازظهر ۳۱ دسامبر تا ۲ نیمه‌شب اول ژانویه، در سراسر شهرها، جشن و هیجان برپا می‌شود. آتش‌بازی و اجرای موسیقی زنده، بخش‌هایی جدانشدنی از جشن‌های سال نوی میلادی در اتریش هستند. در نیمه شب، ناقوس کلیساها به صدا در می‌آید.

بازارچه‌های کریسمس

از روزهای میانی ماه نوامبر یعنی از دوازدهم تا روزهای اول ژانویه یعنی ششم، با چراغانی‌های خیره‌کننده و تزیینات زیبای کریسمس، دهکده‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های اتریش، زیباتر از همیشه به نظر می‌رسند. یکی از جذاب‌ترین صحنه‌ها، بازارچه‌های کوچک و بزرگ کریسمس هستند. در این بازارچه‌ها، اسباب‌بازی‌های دست‌ساز، انواع شیرینی و کوکی، تزیینات کریسمس و هدایای کوچک و بزرگ به فروش می‌رسد. در ادامه با تعدادی از مشهورترین بازارچه‌های کریسمس اتریش و تاریخ برگزاری آنها آشنا می‌شویم.

کریسمس در اتریش

از ۱۵ نوامبر تا ۲۴ دسامبر:

وین

قدمت بازارچه‌ی کریسمسی که در مقابل تالار شهر برگزار می‌شود، به سال ۱۲۹۸ بر می‌گردد. امروزه این بازار ۱۴۰ غرفه دارد که محصولاتی مانند غذاهای محلی و نوشیدنی، تزیینات کریسمس و صنایع دستی، عرضه می‌کنند. برای بچه‌ها کارگاه‌های مخصوص کریسمس برگزار می‌شود که در این کارگاه‌ها به بچه‌ها، درست کردن کاردستی و پختن شیرینی‌های مخصوص را آموزش می‌دهند.

از ۲۲ نوامبر تا اول ژانویه:

وین، بازارچه‌ی شون‌برون (Schönbrunn Palace)

یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین بازارچه‌های کریسمس اتریش در مقابل کاخ شون‌برون برگزار می‌شود. کنسرت‌های روزانه، عطر نوشیدنی‌های محلی و کوکی‌های زنجبیلی که در فضا پیچیده و درختان زیبای کریسمس، از جذابیت‌های این بازارچه‌ی دیدنی هستند.

وین، بازارچه‌ی Spittelberg

در این بازارچه، غرفه‌های متعدد به فروش صنایع دستی، شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده با دست، اشیای سرامیکی، زیورآلات نقره‌ای و برنجی و... می‌پردازند.

از ۱۵ نوامبر تا ۲۳ دسامبر:

وین، بازارچه‌ی St. Stephans Place

درست در کنار کلیسای جامع سنت استفان، بازارچه‌ای برپا می‌شود که بهترین صنایع دستی اتریش را عرضه می‌کند.

کریسمس در اتریش

از ۲۰ نوامبر تا ۲۶ دسامبر:

بازارچه‌ی کریسمس زالتسبورگ

قدمت این بازارچه‌ی زیبا که درست در مرکز شهر برپا می‌شود، به قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد. در کنار ساختمان‌هایی با معماری باروک، فروشندگان غرفه‌ها، محصولات مختلفی از قبیل تزیینات و درخت کریسمس، هدیه و صنایع دستی می‌فروشند. گروه‌های نوازنده‌ی محلی، اجرای زنده دارند و سرودهای کریسمس را همراه با مردم اجرا می‌کنند.

در سایر شهرهای کوچک و بزرگ اتریش هم بازارچه‌هایی با شور و هیجان خاص روزهای آخر سال، برگزار می‌شود.

غذاها و شیرینی‌های سنتی کریسمس در اتریش

کریسمس در اتریش

روز کریسمس یکی از تعطیلات ملی در اتریش است و بسیاری از خانواده‌ها از این فرصت برای دور هم جمع شدن و جشن گرفتن استفاده می‌کنند. غذای کریسمس در اتریش شامل ماهی سرخ شده، تورته زاخا (Sachertorte) و کوکی‌ها و شیرینی مخصوص کریسمس به نام Lebkuchen، غاز، ژامبون، نوشیدنی‌های محلی و موس شکلاتی است.

تورته زاخا یا زاخر نوعی کیک شکلاتی است که در سال ۱۹۳۲ میلادی توسط فرانتس زاخا در کشور اتریش در شهر وین برای کلمنز ونتسل فُن مترنیخ سیاستمدار اتریشی ابداع شد.

کجارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها